Tuesday, January 12, 2010

::Touch and you Go =p::

kOrg ade TnG tak? aku rasa lah kebnyakan kete mesti ade kan.. lebih2 lagi klu kenderaan yg slalu masuk tOll nie.. alah klu kOrg takde kete pn kOrg still bOleh beli kad TnG nie, bnyak fungsi & faedah nyer tau ^_^
nie lah die TnG yang wan baru beli tuk diri nya tapiiii dsebabkan kaler TnG nie menarik sngat, of cOurse lah aku rembat dluan, nak!! nak!! haha.. keji kan :D tu lah sape suruh die tunjuk2 kat aku, huhu =P
ni pulak TnG aku yang lame *wan jugak yg beli tapi die kasi tuk kgunaan aku balik KG =D~ so aku pulangkan balik TnG nie and aku ambik TnG yang baru tu, kihkihkih =]] jhatt kan, haha =D
senang weii guna TnG nie, kat mane2 pn kOrg bOleh guna.. asalkan dlam kad tu ade duit, smue jalan, mcam tu lah ibarat nye.. takde duit kOrg topup ajer lah.. tak yah beli kad baru ye =]
mai cnie aku cite ckit kgunaan TnG nie:
1st; tentu lah tuk memudahkan time balik KG, takde lagi kesesakan kat tOll.. aku nie bukan penyabar Org nyer, takde nak beratur pnjng tnggu gliran.. klu balik dOkat takpe weii, ni balik dah 8jam, aku drive sesOrg.. of cOurse lah nak cOpatttt jer smpai umah.. so guna lah TnG, jimatttt masa :D
slain tu, klu kOrg nak guna lrt, nak pegi jlan TAR lah kata kan.. sesak tu lebih2 lagi klu ari sabtu.. ramai giler tapi klu guna TnG kOrg dah tak pyah nak beratur pnjng tiap kali beli tiket lrt.. kOrg touch jer, dah bOleh masuk.. sOnang, jimattt masa beratur..
satu lagi fungsi die tapii yg nie aku tak pernah try lagi.. klu tak silap aku ade sstengah shOpping cOmplex bOleh guna TnG tuk masuk parking..alah kekdah nyer same jer ngan kOrg ambik kupOn parking tu.. cuma yg nie tak pyah risau klu kupOn tu hlang.. yg penting kOrg jgan hlangkan TnG tu udah ler ^_-
ade bnyak lagi fungsi TnG nie.. sOnang citer kOrg tengOk ade lmbang TnG tu, kOrg bOleh guna lah ^_^ ape lagi dpat kan TnG kOrg skrng..

No comments: