Thursday, February 20, 2014

::Anjung Senibong Seafood terbaik!!::

kalu jejalan tempat orang, mesti kita aim tempat makan best kan, siap tanya dalam FB "mane tempat makan best area bla.. bla... blaa.." shoping jatuh no-2, tue diri aku laa.. azam tahun baru, kalu jejalan nak kurangkan shoping, nak lebihkan makan-makan masuk perut... boleh?!!

nii cerita pi Johor yang tak habis lagi, yang aku perap dari tahun lepas.. hahaha... kemain laa malas nak update tapi kena story jugak buat kenangan dan rujukan masa hadapan ^_^

alamat tepat aku tak sure, tak boleh nak kasi, kite pun ikut orang bawak jugak, hehehe... tapi yang pasti kedai tue tepi sungai menghadap Singapore ^_^ GPS laa sendiri ek...

rombongan kak kiah time nii ramai, sebab datang Johor pun atas urusan kerja incik ridzuan so malamnya konsesi dia bawak laa makan ramai-ramai ngan famili memasing...

sesi beramah mesra, berkenalan ler jawabnya malam tue.. seronok sebab isteri-isteri konsesi incik ridzuan nii ramah semuanya ^_^ nanti boleh jumpa laa yer kakak-kakak semua... auww!! feeling muda sangat =)


semua makanan laut hado.. incik ridzuan dan konsesi dia pilih nak makan apa, menu apa semua.. ahkak makan ajer apa yang diaorang pilih, tettt!!! aku kalut ambik gambar.. teruja kens.. tengok ikan fresh, ketam gebu-gebu, udang besaq... lobster rm130 1kg [offer okay] pun hado weiii... aku hanya mampu ambik gambar ajer.... cik raisya pun teruja sama, lagi-lagi dia tengok ketam duk gerak, hidup lagi... kelakar tengok muka cuak dia.. hahaha... 

ada gerai jualan kat area kedai makan nii, jual baju, jual mainan.. aku pun ape lagi, ikut laa para isteri konsesi tadi, kata diri nii peramah ken.. hikhikhik *gelaktutupmulut

tue ada harga makanan ikut pakej.. aku tak sure depa ambik pakej mane satu sebab banyak kot diaorang tempah... yang pasti aku malam tue NO NASI, pandang sipi-sipi ajer, atter ko ketam nipah [kot laa] gebuss duk depan mata, haruslaa terkam ketam weiii... nasi, kat KL pun hado =D

tempat makan yang harus dikunjungi kalau sampai Johor... HARUS hokey... makanan seafood dia sedap sangat sangat.... lagi-lagi kalu ade orang belanja... kihkihkih....

kbai... mau pulang sudah!!

4 comments:

lieyalatif said...

betul2...puas hati makan kat sini...fresh2....lieya penah gi sini dlm 2 kali jugak..puas ati menyedot ketam ngan seafoods lain...

roti bakar + nutella said...

nasi putih telor mata n kicap pong sedap kalo free...lalalalaaa

safurara said...

huaaa.sedpnyaaa makan makan.rara pon suka mkn,ntah bila nk diet ntah lah.

aneezjaafar said...

ok. lazat.... kena try ni.. inshaaAllah. Salam singgah dan follow..