Wednesday, May 29, 2013

::majlis merisik jadi bertunang pulak ^_^::

sabtu lepas [25/5/2013] majlis merisik untuk adik lelaki aku, achik..
anak lelaki pertama dalam keluarga.. sekarang dia duk ngan aku, kawan raisya kat rumah =)
tak ramai, adalah empat kereta.. aku, yuni, sutie dan pakmuda yang pergi..
yang mane ada kat KL.. ibu ayah datang KL hari khamis lagi.. adik yang lain duk kampung..
merisik pun bawa jugak dalam lima bekas..
cincin [lupa ambik gambar], tepak sireh, kain pasang [untuk pompuan],
kain batik dan kain sarung [untuk mak ayah belah pompuan] dan kek =)

simple, tue pun ibu nak bawak cincin aje, huhuhu..
pihak pompuan nak sesimple mungkin.. ikutkan ajer laa...
diaorang pun taknak buat majlis tunang.. merisik, terus akad nikah nanti..
dah nak simple macam tue, segan jugak bawa cincin ajer kan..
so mai la kita bawa barang2 lain sebagai cenderahati ^_^

rumah pompuan di bangi, dekattt ajer ngan mertua yunii...
kurang sopan pulak panggil pompuan, pompuan..
mai aku kenalkan bakal adik ipar baru, nama dia nadirah..
katanya ada belog tapi sampai sekarang aku cari tak jumpa2, huhuhu...
datang untuk berkenalan sesama famili ajer takde la merisik sangat..
bila dah berkenalan, rupanya ayah nadirah orang kedah jugak..
Eheh!! semua menantu ibu orang luar laa...
belom bertemu jodoh berbesan ngan orang sama negeri..
takpe ibu, anak ibu ada lagi lima orang ^_^ hihihihi..
Ohohohoo.. kami yang kecoh dirumah orang =D
orang datang merisik, kami datang bergambar.. jangan marah tuan rumah..
tetiba jadi upacara sarung cincin pulak..
bukan merisik takyah sarung cincin ker? hikhikhik... bedal la...
dah habis sarung cincin, kita makan pulak.. gambar makan2 takde...

dah habis makan, kita sambung bergambar lagiii... hahaha...
lepas nii komferm takde orang nak jmput datang rumah dah..
dah kauorang, sila bagi laluan keluarga belog pulak bergambar ye..
welcome nadirah to our famili =D
kesimpulan dalam majlis merisik nii...
takde kata putus bila nak langsungnya, berapa hantarannya..
biar bakal pengantin putuskan sendiri.. yang penting sekarang kumpul duit banyak2 dulu ye ^_^

3 comments:

With Julia said...

Sebijik mcm umi Qi dulu lah hehhe tersenyum2 sipu nih...sbb dulu keluarga asben dtg ingat nk merisik...alih2 tunang sarung cincin..pastu mana hado pakai bju lawa2..pelamin tunang2 lawa...hahahha laju x ingat bukan main express...tp jimat kan hahah tahniahhhhhhh :)

roti bakar + nutella said...

lawa weh baju aku!

kehidupan said...

Nampak senang ajer bila dah dikatakan jodoh...law dh jodoh tak kemana juga...ape pun...dpt juga tahu mngenai merisik ni...wish me luck to..