Monday, June 3, 2013

::bufday party ayah dan anak =D::

alhamdulillah setelah tiga kali posponed akhirnya
berjaya jugak adakan bufday party raisya sabtu lepas ^_^
yeayyyy!!!!

dari awal bulan mei aku rancang nak buat bufday party nii..
pru13, chicken pox, ibu demam, anak demam.. cobaaannnn sungguh...
mai tepek muka2 mereka yang sambut bufday dulu..
raisya nabila [3hb 5] dan incik ridzuan [27hb 5]
ayahnya takde aku buat party, tumpang2 raisya sudah, huhuhu...
hiasan simple.. tue pun dah kelaut jadinya background banner [klik] aku buat..
salotip tak berapa kuat.. angin kipas lagi kuat daa.. huhuhu...
tema bufday party adalah CUPCAKES ^_^
kebanyakkan makanan pun aku letak dalam cupcakes..
ater nak kasi selari ngan tema katanya, hikhikhik.. 
candy buffet ^_^
aku ada buat food label tapi tak tahu la kenapa jadi malas nak letak..
kalu tak mesti lagi ceria candy buffet aku kan, hikhikhik..

main menu adalah nasi goreng cina dan bihun sup..
maaflah gambar takde, mak pengantin malas betul nak snap gambar..
kebanyakkan gambar aku tepek nii pun ehsan dari adik dan camera incik ridzuan..
makanan kali nii semua adalah masak sendiri =D
demi anak, ku gagahi jua walaupun baru lepas demam.. waduh!! dramatik pulak..
oreo pops yang kononnya nak deco ala2 lolipop tapi tak berjaya..
tak kesah la yang penting menjadi jugak oreo pops nii walaupun baru 1st time buat..
takdan nak buat sample dulu.. last2 aku redha, nasib baik sodap jugak jadinya =]
cupcakes yang asalnya adalah apam coklat..
pastu aku deko cream and coklat m&m atasnya.. hehehe
menu sampingan, aiskrim malaysia =)
asalnya aku nak buat dadih tapi macam dah biasa buat pulak dadih tue kan..
maka terjadilah aiskrim nii.. ramai tak perasan sebab aku letak dalam bekas tahan sejuk..
tue la pentingnya food label yang aku buat tapi kenapa tak letak pulak, adoiiii...
photobooth yang paling simple..
aku nak ambik gambar keluarga kat sini tapi takde
sebab sorang duk kalut masak, sorang duk kalut layan anak, tetamu..
dan la ambik gambar raisya sesorang, hehehe..
baju pun bertemakan cupcakes..
baju last minit namanya tue, nasib baik jumpa jugak.. okay laa sesuai sangat anak..
aku dan incik ridzuan pulak pakai kaler pepel..
bufday cakes yang pertama.. aiskrim coklat from King's
tempah dari groupun rm29 kalu tak silap aku.. harga asal rm72 =D
puas hati, memang sedap kek dia..
aku takde tempah special cake.. ngan keadaan aku yang down minggu lepas,
tak kuasa nak ke sana ke mari.. takpela, next year kita tempah cake ye raisya..
kasi can raisya pilih pulak nanti =)
bufday cake yang kedua =) kata sambut bufday dua orang ken, hehehe..
ater kau, cake 1kg memang tak cukup laa..
pandan layer from King's.. adik aku yang pilih, not bad, sedap jugak..
kawan ikm aku siap cakap lagi.. dah lama dia mengidam kek nii, hahaha
okay la, huda datang.. boleh makan kan =)
#sungguhtakcantiktulisanataskek...
raisya adalah moody sepanjang party, hahaha..
cian anak aku sorang tue..
dua tiga hari nii manja lebih, moody lebih, meragam lebih, semua lebih...
aku sediakan guestboard tuk tetamu tulis wishes buat bufday girl..
guestboard nii takdan nak buat entry d.i.y.. kan mak down cikit minggu lepas..
asalnya aku nak cari kad bufday yang saiz besar tapi tak jumpa..
biasa la kalu benda kita nak nii asyik takde jer kan..
nantilah, kalu rajin aku buatkan entry d.i.y okay..
senang jer, aku buat pagi sebelom majlis mula, wakaka..
nasib baik sempat sebelom tetamu datang =D
goodie beg yang aku sediakan..
cawan tue sama macam aku kasi kat taska aritu [klik]
paperbeg pulak aku standby kot2 tak cukup cawan =D

gambar hadiah yang raisya dapat lupa pulak nak snap malam tadi..
terima kasih kepada semua yang kasi mainan, baju..
salam kaut pun hado, banyak pulak tue, dah macam kenduri kawen pulak..

okay settel sudah bufday raisya.. boleh tutup buku..
next year kita celebrate lagi, inn sha allah =_=


p/s: next celebration, anniversary ayah ibu ^_-
nak pilih tempat special untuk dinner.. any idea?

2 comments:

Unknown said...

simple but nice!

Aty Fared said...

waaah...idea2 menarik..cantik :) kek nampak sangat sedap...