Thursday, June 13, 2013

::anak yang makin membesar::

makin besar, makin aktif.. tak duduk diam.. kalu mulut tak berbunyi, tangan kaki yang bergerak..
tapi walau riuh, lasak macam mane sekali pun, kalu tak dengar suara memang kesunyian =)
betul tak mommy semua?

aku pun dah rindu kat budak kecik nii...
arini dia duk rumah, aku mai kerja sesorang.. selalu dia yang teman dalam kereta...
keluar pagi tadi pun, raisya belom bangun.. tue pasal rindu rinduan kat anak pulak tengah hari nii, haipp!!!

budak kecik nii dah aktif semacam, makan kurang, susu kena paksa..
kerja kat rumah nak main, main, main.. punggah barang... itu ajer la kerja kau nak ye..
walau bermain, memunggah macam mane sekalipun, keadaan masih boleh terkawal...

dah pandai angguk dan geleng kepala bila kita tanya soalan...
tapi betul ke tak aku tak sure laa... main angguk, geleng ajer rasanya tue, hehehe..
yang penting comeiii bila dia geleng kepala saat aku tanya; "raisya esok pi taska ye?"  ^_^

berjalan masih lagi takut2.. takpela nak oii, ibu tak paksa..
sampai masa nanti kamu jalan laa tanpa henti... penat pulak aku nak kejar nantikan..
tapiii aku dah exsited shoping kasut =) kasut raya.. yeayyy!!!

mulut memang riuh.. dalam kereta tak usah cakap laa...
aku pulak yang suruh dia diam tapi idok ler paham dak kecik tue...
terpaksa aku pekakkan telinga dengar dia membebel, hakhak...

dah pandai nak request main benda alah nii...
layankan ajer laa.. aku suka kalu pi Giant, mainan nii free, hakhak...

lambai byebye pun dah pandai tapi tangan ke lain, mata ke lain..
kekadang orang dah takde, baru nak byebye..
kiss pipi pun dah reti sangat.. bila angin sayang dia tue, kemain datang dekat kiss pipi aku.. pipi ayah dia.. tapi gasaklah air liur penuh pipi nanti, hikhikhik...

makin besar anak, makin rindu akan kenangan dia masa baby dulu...
wah!! statment macam nak tambah baby, wakakakah...

okay anak, mai la kita bercuti balik kampung malam nii..
boleh ibu belai setiap masa ^_^

2 comments:

diary_ciknaa said...

tengok dari gambar, ciknaa boleh bayangkan yg raisya ni aktif budak nye kan?

nurulhuda said...

yup, betul tue.. makin semput ibu dia hari2, hehehe