Monday, June 24, 2013

::cuaca jelebu dan kemas rumah::

bangun pagi dan buka langsir sliding door.. "alamak!! jelebu dah melanda KL"
makanya  hari sabtu, incik ridzuan istiharkan duk rumah takleh gi jalan mane2.. fineeeee!!!
aku lagi suka, seronok sebab boleh kemas ruang tamu, dapur, bilik2.. main ngan raisya ^_^
dan yang pasti aku boleh suruh dia drill cermin kat ruang santai kami...
dah tak pi mane2 kan, mulalah aku otak nak mendeco ajer kerjanya...
tunggu yer nanti aku upkan citer susunatur ruang santai yang simple =)

dah siap kat ruang santai, kita pi deco balcony pulak...
balcony pun nak deco jugak ker? hehehe... takde laa..
kat balcony aku buat projek yang tak pernah buat selama nii...
tadaaaa.....
feeling mak mak sangat duk kampung tanam bunga depan rumah, hahaha...

malam jumaat sempat lagi aku singgah ikea dan inilah hasil rembatan dari ikea ^_^
aku beli daun2 renek tue ajer, rm1.90.. macam tak cukup pulak, nanti tambah lagi =)
orkid tue hadiah incik ridzuan.. dia tau aku tengah rancang nak buat mini taman kat balcony..
ater kau, umah takde taman.. balcony pun boleh laaa, hehehe...
nanti nak shoping bunga kat area sungai buloh, nak cari lagi dua tiga pasu...
pastu nak cari batu2 putih, patung burung bangau tue.. lagi cun kan =) hikhikhik...

selain tue, kerja aku adalah masak, makan, tengok CD ajer laa..... naik jemu pulak...
last2 aku minta izin incik ridzuan bawa raisya main2 kat playground.. main kejap ajer..

itu ajer la aktiviti hari sabtu yang dilanda jelebu...
tapi hari ahad keluar jugak... wakakaka... sambung citer esok laa =D

2 comments:

JaJa_NoRLiza said...

kreatif idea gantung pict kat atas cermin tu..nak tiru boleh?? hehehe..

roti bakar + nutella said...

lawa bunga orked tu..nnti letak fence plastik 2 keliling, mesti lg lawa...bila nk buat makan2 lg??nk makan guna pinggan corelle square plaks..hahahaa