Friday, February 14, 2014

::cerita kawen bangchik::

lama betul tak update, kemalasan tak tau saka apa melekat nii.. arini kena update cikit, pastu kita menyepi tuk beberapa minggu pulak, hehehe... dah ada niat tak tahan...

tahun nii banyak kenduri kawen, yang tanda dalam kalendar banyak, yang belom terima kad pun banyak jugak [Err, kad tak terima lagi dah tau banyak, camano tue..]

sebagai permulaan kenduri kawen adik lelaki aku ^_^
bangchik a.k.a achik a.k.a ayahchik a.k.a ahmad mustaqim che shamshudin =D

adik aku nii yang duk sekali ngan aku start masuk alam pekerjaan sampai laa dia kawen.. minggu nii satu minggu tak jumpa dia, almaklum dah kawen duk ngan famili mertua ler..

dak tecik sorang tue tak perasan lagi, selalunya dia laa yang suka mencari ayahchik dia dalam bilik... sikit masa lagi, perasan laa tue dah lama tak jumpa ayahchik dia.. alololo, mesti shahdu anak dara aku sorang tue..

kawen time CNY aritu.. jumaat 30/01 akad nikah, sandingnya hari sabtu 01/02.. tema hantaran untuk pengantin perempuan kaler pink.. semuanya adik aku yuni yang buat, aku tolong touch up sebelom majlis akad nikah =D

akad nikahnya malam kat rumah pengantin perempuan, Bangi.. seksyen berapa tak tau laa.. hahaha.. pelamin dia cantik sangatttttt.......... ^_^

sekali lafaz sah menjadi suami orang adikku ini.. semoga menjadi suami yang terbaik buat isterimu... nii mesti duk berlatih tiap kali jalan jem dalam kete nii =p

introducing our new sister, Nadhirah.. makin berkembang adik beradik perempuan aku, makin havoc ler pasni... nii seronok kalu pi shoping sama-sama nii, kan kan kan ^_^

hari sanding pakai tema royal blue yang tak berapa nak royal sangat laa, kihkihkih..

gambar memang tak banyak, err takde kot yang aku ambik sendiri.. aku kemalasan nak ambik gambar.. nak control anak lagi.. nii semua gambar ehsan dalam FB =)

bersama pengantin dan nenek aku satu-satunya.. time nii anak hilang kemana, incik ridzuan pun entah kemana... ajak bergambar semua dah lari, ishh!!! sakit pulak hati kita nii... gambar famili ngan pengantin langsung takde.. huh!!!

cik raisya yang makin tembam.. geram aku tengok lengan dia tue... tak sure sape ambik gambar nii, adik aku kot sebab dia tag dalam FB, hehehe... 

settel hal kawen di Bangi, seminggu lepas tue kenduri sambut menantu kat Kelantan.. aku cuti khamis jumaat, balik kampung ler ^_-

kenduri kelantan tema famili kaler dusty pink.. ada gambar aku cuci pinggan cawan, tak hingin pulak nak tepek dalam blog nii.. next time laa aku tunjuk baju dusty pink aku yang sedondon ngan raisya itu ye.. sama macam kenduri kat Bangi, langsung takde gambar famili pakai sedondon.. haip!!! kenapa laa nii... tahap kemalasan bukan hanya nak update blog, nak bergambar pun malas.. huhuhu...

aku suka tengok kek pengantin, dibuat oleh my cousin.. memang teliti buatan dia tang bunga tue.. nii fondant cake, serius sayang sangat nak makan weiiii.....

ok itu ajer cerita kawen adik titew.. lepas nii lambat pulak laa titew dapat adik ipar, adik yang lain semua masih belajar ^_^ jangan gatai nak kawen, belajar habis dulu ye..

bye, tata...

2 comments:

Julia Johari said...

Cantik yer baju raisya...tampak manis pakai gaun....hehehhe...selamat pengantin baru ye...cantik betul kedua mempelai...terpikat tgk ibu raisya hihih pandai berbusana :)

roti bakar + nutella said...

aku pun sedih sbb xde gambar kenduri kt kelantan..gambar tgh basuh pinggan xkn nk haplod...huwaaaaa