Monday, January 11, 2010

::kinta riverfront::

aku & yunie smpai ipOh lebih kurang kul 1130pm gitu.. wan dah sedia tunggu, awal giler die tunggu ktOrg, hehe :D bile dah smpai, perut pun udah lapOr weii.. bus mmg tak berhenti spanjang perjalanan..
aku mmg tak terOr sngat area2 perak nie, wan bawak mkan mane2 pn kat situ jugak lah aku telan nya, haha =]] kali nie kedai tepi sungai perak pulak, romantik lah kunOn2 nyer memalam nie kan, huhu..
Org perak mesti tau kat kedai mkan kat area Kinta Riverfront.. tenang sangat tgk air sungai perak nie, klu siang hari besttt lagi lah kOt kan, hehe =D
tapiii, mai cnie aku nak cite psal kedai pertama yang ktOrg pegi.. tmpat nyer cantik, susun atur lawa giler.. tapi dOkat 10min ktOrg smpai satu Org pn takde dtng ambik Order, fuhhh!! aku klu dah start bengang tau2 jer lah kan..
nak kate ramai sngat, stkat dua tiga kerat jer, tu pn aku tgk smue dah ade mkanan.. nak kate tak nampak ktorg lalu depan dOrg, buta ke klu tak nmpak.. aku takpe lah klu tak nmpak sObab aku kecik tapi si wan tu kedabak lah besau nya bOleh tak nmpak, tu mmg nak kena lah kan *smpat lagi nie mgata wan, haha~
bile dah hlang sabar, aku start lah pot pet pot pet mulut nie.. si wan pulak suruh alih tmpat biar dOkat ckit ngan dOrg.. aku ape lagi "takde makna nye klu saya bagun pegi dekat ngan dOrg, klu bagun saya kluar terus" aku bagun terus keluar kedai tu, siap lalu depan kaunter bayaran lagi, huhu
kedai cantik, pemandangan menarik tapi klu service nyer kurenggg takde guna jugak kan.. tak mendatangkan keuntungan jugak kan.. betOl tak? geram aku ngan kedai tu..
kami terus pegi restoren belakang kedai tu pulak.. tak dan nak duduk tukang ambik Order dah smpai. hah!! mcam nie lah baru betOl klu nak berniaga =D

menu aku tuk mlam tu vanilla milk shake & wan pulak jus kiwi.. sOdappp!! hlang kepanasan hati aku nie, hehe


aku mkan ringan2 jer, udah mlam.. takde nyer nak mkan nasi2 bagai lagi.. so aku mntak udang celup tepung *bOleh2 ajer, huhu~

tuk wan pulak kuetiew gOreng.. aku cuit2 mkan smulut dua ajer, sOdappp jugak

tak dan 15min mkanan dah smpai, very fasttt.. rupa nya kawasan tu sdang membangun kOt sebab aku jumpa die punyer papan iklan.. area tu akan dibuat medan makan gitu, siap ade 'hOtel & suites.. lebih drpada 50 cafe & restoren' gitu lah.. bile siap nyer, idOk lah teman tau ^_-
nnt bOleh lah aku dtng skali lagi.. yang penting jangan pegi kedai kurengg service tu lagi, huhu =]]

No comments: