Thursday, August 11, 2011

::rutin hidup bulan pOsa =D::

kehidupan aku nie kekadang kucar-kacir jugak beb!! anak takde pun ingat hidup aku relax ke? banyak benda kene selesaikan walaupun hanya berdua =)

lelagi kalu aku sesOrang yang buat semua kerja.. dari pengurusan kewangan keluarga, kerja rumah, kerja Opis.. penattttttt!!! =_= *kekadang incik ridzuan tOlong jugak~

sO jadual kerja harus tersedia supaya kerja rumah tangga nie lebih kemas dan terjamin gitue ^_^

memandangkan sekarang bulan pOsa sO mai aku stOry sikit perjalanan harian aku ^_- sekadar rujukan dimasa hadapan ;D

5-530am
bangun tidO; selalunya makan masa sikit disitu sObab aku nie jenis liat nak bangun dari katil tapi kalu dah bangun mata segar jer =D

530-6am
masuk bilik belakang, irOn baju.. sepanjang pOsa nie memang tak dan nak irOn baju banyak terus time hari minggu =(

lepas irOn ambik tOwel then mandi.. nasib baik air paip ala-ala heater water sO syOk jer mandi lelama pun sObab air panas, takde sejuk membeku macam air bukit, hehe

6-615am
kejutkan incik ridzuan ^_^

645am
time untuk pi kerja =D kalu naik mOtor bOleh keluar lambat sikit tapi kalu naik kereta terpaksa keluar 630am ;p

730-8am
sampai Opis kalu incik ridzuan yang hantarkan =) selalunya aku yang paling awal.. kalu mengantuk macam hari nie, aku sambung tidO kat surau, hakhak.. kalu tak aku dah start Online FB, layan internet tapi tak update belOg lagi..

830am-5pm
Opis hOur =_= time untuk siapka kerja Opis, time untuk update belOg, time untuk Online FB..

5-6pm
time balik kerja, sementara tunggu incik ridzuan keluar Opis kul 530pm aku akan pi bazar ramadhan kat sini, beli kuih sambil jejalan habiskan masa.. kalu ada kerja aku still buat kerja kat Opis =_=

7-730pm
sampai rumah terus berbuka =D setakat nie tak pernah lagi berbuka atas mOtor ke atas kereta ke, memang akan sampai rumah jugak.. kekadang satu minit nak berbuka baru sampai, hehe.. *tuelah pilih rumah jauh lagi~

8-9pm
lepas rehat kejap, terus masuk dapur masak nasi and lauk =D yup!! ktOrg bukak pOsa dengan kuih and air ajer.. kekadang beli kuey tiew gOreng tuk incik ridzuan makan time berbuka..

sesambil masak tue, kalu kain baju kOtor dah penuh mesin sO aku akan basuh terus.. kerja nie kekadang dua tiga hari sekali bergantung kepada isi baju kOtor terbabit =D

lepas siap masak, rehat jap then terus pi mandi.. incik ridzuan time nie, tengah layan FB sambil main game.. kasi can laa, sObab dia jarang Online FB kat Opis.. aku? hari-hari, haha

10-1030pm
time fOr dinner merangkap sahur sekali ^_- incik ridzuan taknak bangun sahur sO ktOrg makan nasi berbuka merangkap sahur terus.. incik ridzuan sayang tidO dia lagi dari bangun kul 5am untuk bersahur..

11pm
cuci pinggan mangkuk, kemas dapur, jemur baju yang basuh tadi pastu rehat+baring kat ruang depan sambil tgOk TV jap =D

1130-12pm
masa untuk tidO ^_^ harus tepat masanya, kalu lambat aku payah dah nak tidO pulak..

pastu akan berulanglah rutin yang sama untuk lima hari bekerja ^_^

kalu hari minggu, aku akan bangun lambat sikit, kerja pun bertambah jugak.. lipat kain baju yang bertimbun *basuh hari kerja, lipat hari minggu~ sapu lantai, kekadang mOp dua minggu sekali..

hari minggu banyak masa rehat tapi bila kerja dah banyak takde lah rehatnya.. petang hari pergi pasar, beli bahan nak masak pulak..

minggu nie, misi siapkan biskut raya yang Orang tempah..

hari minggu memang tak pi mana, bulan biasa ke, bulan pOsa ke sama jer, hari minggu hari lepaking kat rumah.. jarang turun KL, kalu turun pun bila bebetOl kene turun =D

kalut tak hidup aku? hakhak ^_- nie belOm kira ada anak lagi kalu dah beranak pinak, mesti 24jam sehari tue bagaikan dua tiga jam jer, kan!! cepatnya masa berdetik dan berlalu, huh!


No comments: