Thursday, July 28, 2011

::selesai sudah =D::

sambungan entry kereta aku meletup malam tadi =(

pagi nie incik ridzuan terpaksa panggil tOw truck.. mekanik suggest repair kat perOdua kOt la kereta aku still under warranty *warranty baru habis minggu lepas laa~

tOw truck perOdua cas RM130, custOmer service perOdua suggest try guna insurans kOt lah dapat free..

and nasib baik baru renew insurans ^_- insurans cOver RM200 sahaja sO aku bayar RM50 lagi sObab upah tOw sampai perOdua service terdekat adalah RM250 =D
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
1st time kereta aku buat hal sampai kene naik tOw truck =(
v
v
v
'kenapa kO buat hal wahai keretaku, kO merajuk ye sObab aku asyik naik mOtor pi kerja =P'

paling dOkat perOdua service kat Rawang, bebetOl kilang perOdua, Opis yunie kerja.. cantik!! kalu barang mahal bOleh aku guna khidmat kuasa dia tuk dapatkan diskaun, ahak!!
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
punca utama, bateri kereta aku yang meletup =(

cOver semua pecah, tak nampak rupa.. takde kasi warning apa, terus meletup.. kalu bateri kOng tue aku paham lah jugak.. bahaya betOl kan?

last bateri sel kering dan kali nie guna jenis basah pulak.. kene rajin check air bateri lepas nie.. bateri yang ketiga tuk tahun ketiga.. waduh! waduh!! tiap tahun kene tukar ke?

upah tOw RM50, tukar bateri RM213, tue belOm masuk servis kereta.. adOiii!! bulan depan lah servis jawabnya, huhu..

nasib baik bOleh siap terus arini, mOod balik kampung kembali lagi.. malam nie nak sambung packing beg baju =_=


No comments: