Wednesday, July 13, 2011

::sajian 1Malaysia::

entry berkurun lama giler dan kejadiannya hari sabtu yang pasti tapi lupa date.. anggaran bulan lepas, hehe..

takde idea nak stOry, entry nie pun dah lama kat dalam draft and baru terasa better aku update kOt kan =D


bertempat di CIMB, area cheras atas sikit dari juscO maluri.. incik ridzuan siap print gOogle map sO aku lah jadi tukang baca, dah macam pOmpuan GPS gayanya ^_-


karnival anjuran KKR, start jam 730am hingga jam 1pm tapi aku datang kul 10am gitue.. pepagi adO senamrObik.. aku? senamrObik atas katil jer lah, hakhak..


siap berkupOn bagai beb!! macam hari kantin sekOlah pulak rasanya ^_^

incik ridzuan beli kupOn RM20 jer.. tuk ktOrg berdua makan-makan kat situe, nak shOping takdelah barang banyak sangat pun.. duit tunai still bOleh guna =D

sampai terus terjah apa yang ada kat dewan utama.. aturcara yang incik ridzuan dapat, time ktOrg tue ada pertandingan gubahan bunga serta pendaftaran sajian 1 malaysia ^_^


terdapat 1000 sajian yang akan direkOdkan dalam Malaysia bOok Of recOrds dan yang menariknya lepas direkOdkan, semua sajian itu dijual dengan harga RM2 sahaja =)

jOm kita skOdeng menunya yer.. menarik tertarik kO memang dabOmmm!!
v
v
v
v
v

menu dimulakan dengan nO 1 adalah nasi ayam BBQ


laksa gOreng ^_^
gambar special untuk kak intan, bukti menu nie wujud, hehe..

gambar makanan banyak sangat.. banyak kategOri jugak, tak larat teman nak mengambil 1000 masakan sO ambik gambar signbOard kategori ajer lah yer
v
v
v
v
v

telur mata kerbau pun masuk list tau, hakhak.. aku ada ambik gambar tapi entah mane hilangnya, terdelete kOt, huhu..


ada lagi kategOri lain tapi tak sempat aku nak snap semua..


ketam yang menjadi rebutan ^_-

sapa taknak beli dengan harga RM2 sahaja!! tapi aku tak tahu dapat kat siapa ketam nie.. nak pi beli tgOk dah lesap ;D

makanan ke 1000 jatuh kepada juadah yang bernama
v
v
v
v
v

yOng taufu ^___^

jOm usha 1000 sajian 1 malaysia
v
v
v
v
v

dan saya tidak membeli apa-apa pun dari sajian tersebut.. kebanyakkan makanan yang aku chOp dah diambik Orang, terus felling dOwn nak membeli, huhu..

lepas tue kita jenjalan kat area dataran dan padang pulak tapi sebelOm tue isi perut dulu, lapar beb!! gerai makanan sikit jer, menu pun biasa sO sebagai breakfast pagi tue
v
v
v
v
v

kami berdua mencekik satay =)
air vitagen dapat free sObab kami redeem dengan kupOn..


muka rezeki incik ridzuan =P time ktOrg beli satay, terserempak dengan Opismate dia, dikasinya lagi RM20 kupOn free sO ada RM40 untuk dihabiskan dalam satu hari, huh!!

gerai banyak takpe jugak, nie cinOnet jer pun.. apa yang nak beli agaknya dengan RM40 tue.. pulun kitaOrang shOping tiap gerai tau, hahaha..

dah kenyang makan jOm jejalan pulak, banyak aktiviti ada sukaneka tuk kanak-kanak, segala jenis permainan, bOla baling, bOla tampar, bOla jaring tapi satu pun aku tak jOin =]


ada badut yang menghiburkan kanak-kanak.. tetiba terpikir jugak dah macam bufday party pulak ada badut ginie, hehehe..

sukaneka; suka tgOk diaOrg berebut gula-gula, yang badan kecik kene tindas dek si badan besar, kelakar, hahaha
v
v
v

dah panas duk kat luar, masuk dewan balik, sejuk sikit, hehehe.. usha bahagian atas dewan pulak, indOor game antaranya
v
v
v

main cOngkak, batu seremban, dam haji dan macam-macam lagi lah.. ada jugak cabutan bertuah tapi malangnya nO kupOn kami takde luck lah, hakhak

kalu ikutkan incik ridzuan salah sOrang urusetia tapi dia tOlak sObab kalu jadi urusetia alamatnya aku pak pacak situe sesOrang.. dia dengan kerjanya, aku pulak nak buat apa kan?

sOgan wOii tempat Orang.....

tak lama pun perginya, dalam kul 12pm dah balik.. acara kemuncak adalah makan durian sO bagi aku yang bukan penggemar durian, gua caw dulu beb!! ^_^

No comments: