Friday, June 17, 2011

::pentingnya jOblist untuk diriku::

bila kerja bertimbun atas meja *Oky!! tipu sObab semua kerja aku dalam kOmputer ;p~ haruslah buat sesuatu yang sistematik agar semua dapat disiapkan tanpa tetinggal satu pun ^_^

caranya mudah sahaja bagi mereka yang cepat lupa macam cik nurul =D *bukan nyanyuk tapi banyak benda nak pikir sObab tue kekadang ada jer yang lupa (bela diri beb!!)~
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
sediakan satu kertas

dan senaraikan semua jOb yang harus anda lakukan beserta dengan datelinenya sekali =D

benda simple tapi bila nak ingat mana file tue disimpan, terus Otak jadi blurr, lupa beb.. nama file bukan pendek tapi panjang berjela-jela..

\\ Dca-server \ d \ Projects5 \ Kuala Lumpur \ Damansara \ CASABELLA @ KOTA DAMANSARA \ 02_DRAWINGS \ AS_BUILT DRAWING \ TYPE D \ 06-TYPE D-NURUL_16062011.dwg

hah hambik!! kO ingat ke nama file panjang macam tue?

kalu PC sendiri nO hal tapi semua file dalam kOmputer server.. seksa nak mencari, lebih-lebih lagi kalu prOjek 2009 ke bawah.. bukan cakap 2009, drawing minggu lepas pun aku bOleh lupa weiii.. *yes!! saya memang pelupa =(~

sObab itu setiap kali drawing siap aku akan tulis nama file di atas satu kertas tuk simpanan sendiri.. bila incik bOs mintak balik drawings tue sO terus jumpa mane simpannya ^_^

senang bagi diriku dan jugak mereka yang terpaksa take-Over kalu aku Onleave =D

senarai jOb yang harus disiapkan sepanjang dua minggu nie =(
bila dah siap list dOwn kan semuanya, terus lekatkan di sebelah PC =D
v
v
v
sO apa lagi bOleh start buat kerja sekarang ^_-


P/S: kerja banyak besOk terpaksa OT =(
insyallah kalu dan aku update lagi besOk..

P/S/S: pantang betOl kalu aku bercakap tetiba
ada masuk campur cakap bab lain pulak..
tak bOleh sabar ke, tunggu lah satu-satu..
aku tensiOn nie, nak tambahkan tensiOn aku lagi ker..

No comments: