Wednesday, November 16, 2011

::malang betOl laa::

hari nie aku masuk Opis lambat, kene pi klinik, ambik darah =_=

drive sendiri, incik ridzuan naik mOtor baru dia.. sebelOm pi kerja, "ayang dah ready ke nak ambik darah nie?"

Wah! Wah!! suamiku, sungguh lazer ayatmu itu, huh!! aku memang takut tgOk darah tapi biasa lah, ayat nak cOver; "alah, relax jer laa" (tue ayat kat rumah ye tuan puan =p)

sO bermulalah nasib malangku sepanjang pagi hari nie =(

tengah syOk drive tetiba teringat handset kat rumah.. argh!! dah separuh jalan nie, takkan nak patah balik.. terpaksalah teruskan perjalanan hidup hari nie tanpa handset, huhu..

aku bukan apa, handset tue penting kalu apa-apa jadi tengah jalan.. bukannya ada cOll urgent @nak berSMS 24jam macam budak sebelah aku nie..

tanpa aku takut kalu kereta ada prOblem tengah jalan, mane aku nak cari bantuan? dah laa drive sendirian hari nie =(

pastu tetengah syOk bawak kereta, layan cOrner sekali kereta depan break emergency, aku pun break emergency jugak laa..

bekal air masak leklOk atas kerusi sebelah terbalik, tergOlek, terjatuh kat bahagian kaki.. memula tak perasan, sekali apasal alas kaki sebelah tue basah.. rupanya tudung bekal air tue terbukak.. habis basah kereta, nasib baik bahagian kaki =(

dah takde air masak aku hari nie, terpaksa lah beli jap-jap lagi.. air kat Opis aku tak bOleh nak telan sangat, entah lah.. rasa macam lain macam cikit, hehe.. mulut aku kOt =D

dah dua nasib malang.. ada lagiiiiii... dah sampai klinik, aku pun letak laa buku pink checkup tue dalam bakul, aku ingatkan tak perlu laa ambik nO giliran, yelah setakat nak ambik darah..

sekali nurse panggil nama, tanya aku nO berapa? nO takde sO terpaksa lah ambik nO, then terpaksa lah menunggu lagi, arghh!!!!.. aritu nurse kasi nO, kali nie kene ambik sendiri ke? ai tak tahu apa-apa =(

menunggu lah dari kul 730am, kul 930am baru giliran aku beb!! dua jam, tanpa handset, tanpa incik ridzuan, dah macam tunggul rasanya.. takde teman nak bOrak =(

perut dah laa lapar.. pastu pasangan kat depan aku pulak jenis bizibOdy, ada Orang masuk klinik ngumpat, Orang tue keluar dari bilik dOktor ngumpat, anak kecil kat belakang menangis, berpaling nak tgOk, pastu ngumpat..

aku tunduk nak garu betis gatal pun berpaling, nak tgOk.. arghhh!!! tensiOn ada jugak manusia macam nie.. bOleh tak kepala tue jangan duk gOyang tgOk kiri kanan, ngan kepala saya pun pening tau, huh!!!

dah sampai giliran, tengah standby nak ambik darah tue, mula lah berdebar lain macam jer.. dah start mengiggil tapi cOver beb nantikan nurse tau aku takuttttt, ahak!!

tangan kiri nurse duk cari urat lengan aku, tangan kanan pulak pegang pecagari, besarnya jarum dia.. tangan aku menggigil.. mata, mane nak pandang nie, takutttttt!!

sekali cucuk tak rasa apa, Owh!! macam nie kene ambik darah rupanya, sekali tgOk picagari, banyak betOl nurse nie ambk darah aku, arghhh!!!..

banyaknya, jangan pitam, jangan jangan..

tunggu dua jam, ambik darah lima minit dah bOleh balik =D nasib baik tak payah minum air gula ^_^

dah sampai Opis, masa untuk parking kereta kat basement =D al-maklumlah, Orang dah lama tak drive sendiri, asyik berdriver kan.. bOleh aku lupa macam mane nak parking cara reverse, hakhak..

dua tiga kali depan belakang depan belakang, nasib baik takde Orang kalu tak wat malu jer, nak parking kereta pun lembab ^_- kalu lesen P takde Orang nak mengata sangat kan, hihihi..

nasib baik sampai Opis incik bOs tak masuk lagi T__T

sO sekian sahaja cerita malang saya untuk hari nie =D entry luahan perasaan ini tiada gambar yer, handset kan tertinggal kat rumah, huh!!


2 comments:

adianiez AIDA said...

aduhai! byk nyer tragedi, nurul hi hi hi... lek la, lama lagi nak kena amik darah tu, hingga la bersalin.

nota kaki : klik & ziarah ~ AIDA'S HOME SWEET HOME ~

nurulhuda said...

tuelah pasal.. mau fensang tetiap bulan ambik darah nie, huhu.. habislah darah aku nanti, hakhak.. Over!!