Monday, July 29, 2013

::review majlis Iftar - Sunway Putra Hotel::

kali nii iftar anjuran syarikat konsesi incik ridzuan dari kelantan.. nii cerita hari isnin minggu lepas, cik raisya start demam time nii.. aku angkut jugak, selalunya demam dia tak lama..
ini budak memang anak ayah betul laa.. semua nak ngan ayah, ibu suap makan taknak makan, ayah suap elok ajer dia makan bersudu-sudu.. geram aku!!

kali nii buffet ramadhan kat Sunway Putra Hotel, kat area The Mall jugak.. tetiap tahun memang hotel nii laa konsesi diaorang pilih, huhuhu..
harga buffet adult rm88 dan child rm44 tapi kami bukan makan buffet kat cafe hotel, kami punya iftar majlis tertutup.. menu pun tak banyak, menu terhad kat function room..
budak kecik nii dah start buat lantai hotel macam rumah sendiri.. time nii cik raisya dah start panas badan.. tak payah la nak mengharapkan gambar nampak muka dia tersengih-sengih, memang jarang.. dah pandai mengelak tengok kamera..

menu tak banyak so bolehla aku show off semua menu dia ^_^
pinggan desert, baru boleh merasa puding roti.. tue pun sebab kuih muih cikit, ada laa dalam enam tujuh jenis..
ada nasi putih dan nasi briyani.. lauk pauk pun dalam enam tujuh jenis ajer.. aku ambik ajer laa yang mane teringin nak makan..

buffet dalam function room memang tak banyak menu tapi mahal dari buffet hotel punya.. kalu diaorang pakai buffet hotel lagi berbaloi aku rasa.. macam-macam boleh makan =D
dak kecik demam dapat special bubur ^_^
special request, mintak dari chef hotel =D aku mintak bubur lambuk kat cafe tapi takde dalam menu, agaknya chef kecian tengok anak aku tak makan kot, dibuatnya bubur ayam.. TQ mr chef, tahun depan kami datang lagi, Ewah.. ewahh..
dah kata tadi menu tak banyak, habis makan nasi terus cuci perut makan rojak buah.. okay laa...
menu wajib yang terakhir, desert eskrem =) moh ler balik, raisya pun dah tak selesa..
dapat souvenir dari tuan rumah, dah macam pi kenduri kawen pulak kan, hehehe.. okay done!! entry pendek dari aku pagi isnin, takde mood sebenarnya nii, huh!!

No comments: