Friday, July 19, 2013

::kisah raisya, kaler pensel dan colouring book =D::

terpengaruh tengok mumy2 blogger duk ngajar anak mengaler terus aku gedik nak jugak belikan raisya kaler pensel =) pagi tengok blog, tengah hari terus pi Popular, kata semangat kenn!!

dah lama raisya minat pegang pensel, pen walaupun pegang terbalik, kekok semacam tapi aku tak sure sesuai ke tak umur dia untuk belajar main2 pensel time tue.. i is takut ada adegan masuk mulut pastu lari2, jatuh tercucuk.. Oooho, ibu taknak bayangkan!!

tapi sampai bila nak control kan, dah tiba masanya =) #anakibudahbesar..
ari pertama bawa balik rumah, tunjuk kat dak kecik nii.. kemain sengeh nampak gigi pastu cepat2 ambik dari tangan aku, menyorok celah speaker, alolo.. comeiiii tul...
ramai mumy yang suggest pakai Faber-Castell wax crayons.. sesuai katanya, ok fine.. kata terpengaruh tadi kan harusla cari yang sama, hehehe...
aku belikan colouring book ada gambar tom & jerry dalamnya.. gambar pun besar, sesuai laa tue untuk raisya.. aku pun boleh join kaler sekali.. Err.. lama2 aku konker ngaler sesorang kaannn =)

drawing block jenama tesco.. beli yang murah sudah, nak conteng2 ajer pun... colouring book dah start 1page tapi conteng2 luahan perasaan tue belom lagi... takpe banyak lagi masa..
kemain pilih kaler, macam nak masuk pertandingan mewarna gayanya ^_^
pegang tak reti lagi donggg... asyik aku yang betulkan, hahaha...
pastu kaler ikut bontot pensel bukan yang tempat tajam tue, hentam la nak oiii...
siap kaler mai la tilik balik cantik ke tak, hahaha... kelakar aku tengok gelagat dia..
tadaa!!!!
amacam berapa bintang nak kasi nii?

aktiviti kaler-mengaler nii baru tiga kali minggu lepas, takpelaa slow2 kan.. asalkan dia minat okay laa tapi aku tengok banyak minat nak masukan ke mulut ajer... ish!! geram, semua benda nak masuk mulut...

dua tiga kali terbabas conteng kabinet tibi.. nasib baik jenis cermin, boleh sapu pakai air... nampak dah potensi bakal conteng dinding pulak =) persiapan awal, dinding rumah memang dah siap cat pakai kalis contengan punya.. conteng la anak oiii, nanti ibu boleh sapu, muahahaha... Err!! takde ler aku minta dia conteng dinding, satu kerjaan pulak aku nak kena sapu nanti, huh!!
 
hah!! nii satu lagi yang aku belikan untuk raisya praktis cara pegang pensel ^_^ beli kat tesco ajer dong, ambik yang paling kecik, 5hinggit sajor... nanti dah terror baru ibu belikan yang besar punya =)

okbaii!!!
*simplenya ending story aku nii, muahahaha... hentam ler labuuuu....

No comments: