Wednesday, March 13, 2013

::raisya nabila 10bulan::

arini raisya 10bulan 1minggu 3hari ^_^
baru balik dari checkup kat kkia..
semuanya baik..
berat 7.6kg.. panjang 69cm..
bmi naik mendadak, aku suke!

macam biasa cerita perkembangan sekarang..
banyak sangat sampai ada yang aku lupa =)
pandai duduk sendiri usia 9bulan 2minggu =D
excited giler ibu tengok, wakaka.. comel wokay..
*kalu pandai berjalan, mau lompat bintang excited ibu nanti..

minat buku dan segala macam kertas..
minat dah bagus tapi yang tak tahan
bukan belek tengok gambar..
masuk mulut lebih, risau tertelan kertas nanti..
aku takde beli buku kain yang ada bunyi plastik tue semua,
rasanya kalu beli dia tak berminat pun sebab
raisya lebih suka buku makpak dia lagi, huhuhu!!

suka sangat makan pisang..
selalunya aku buat pancake..
kek pisang belom lagi..
tunggu besar cikit ye nak oii =)
satu yang takleh tahan, berkepit memanjang..
ibu tak boleh buat kerja ler nak oii..

aku perasan, raisya jenis yang suka suasana bising,
dah lama perasan sebenarnya..
kat rumah kan takde orang, tak riuh macam taska
asal balik rumah nak berkepit ajer ngan aku..
kalu balik kampung, adik beradik aku ramai,
takdenya nak herankan aku ngan incik ridzuan,
pandai pulak bawa diri..
sampai ibu ayah boleh keluar dating =)

nak adik ke raisya? wakaka...

pernah ler dua tiga kali aku ambik dia dari taska,
dia taknak ikut aku balik =(
pernah sekali dua minggu lepas,
raisya mengamuk dalam kereta lepas ambik dari taska..
kecian tapi idok ler aku kasi dia bermalam kat taska..

cukup laa sayang lapan jam kat taska..
malam kasi ibu jaga dan manjakan raisya..
raisya anak ibu, bukan anak taska ^_^

dah pandai cubit orang, sakit tau!!
aku risau kalu dia pi cubit baby lain kat taska..
tapi setakat nii cikgu dia takde ngadu ngan aku =)
ngadu makan banyak ada, wakakaka..
tido sangatlah lambat, uwaa.. stress mak nak!!
semalam dia tido kul 1am.. cerah mata nak main lagi..
nasib baik ibu kamu nii layan movie adam hawa,
takde boring tunggu raisya main (=_=)

mulut dah bising, banyak bunyi..
tak payah bukak radio dengar lagu dah sekarang..
dengar ajer dia nyanyi ^_^
nak jadi pasangan duet ayah kot nanti..
tengok tv pun sama, takde harapan layan drama melayu,
carilah citer yang ada subtitle kat bawah, senang =)
pandai memilih makanan.. budak2 sekarang nii..
kalu benda dia suka, laju ajer bukak mulut..
kalu dia taknak, duk main tang tue la, tang nii laa..

biskut dah pandai makan sendiri..
nasi aku tak kasi makan sendiri lagi..
tak berapa pandai nak pegang sudu..
try jugak ajar tapi dia kekok sudukan masuk mulut sendiri..
erm.. takpe, nanti ibu buka kelas belajar guna sudu garfu yer..

satu lagi aku perasan, dah pandai buat memek muka..
muka berkerut.. hahaha.. comel bangat..
budak buat muka macam mane pun cun kan,
cuba makpak buat, mau kena pelekup nanti, hakhak..
baru perasan dua tiga minggu nii..
buat muka pun baru tiga, empat kali.. gambar memang takde laa..
takdan kot nak ambik gambar bagai, hehehehe
okay, itu ajer yang aku ingat..
kalu ada nanti aku update lain ^_^


2 comments:

adianiez AIDA said...

indah nyer dunia bila tgk anak kita membesar dgn sihat, kan? tiap hari kita pantau perkembangan dia.... i like!

nurulhuda said...

yes akak, penat kat opis, bila dengar anak buat kecoh kat rumah, hilang semua stress =D