Tuesday, January 8, 2013

::raisya checkup dan pemakanan::

baru balik dari checkup raisya 8bulan..
takde suntikan, cuma timbang dan ukur tinggi..
berat naik.. okay
panjang naik.. okay
BMI turun, apakah..??

agaknya makin lasak...
mungkin jugak faktor genetik makpak tak tinggi, ahaks..
banyaklah kemungkinannya..

apapun seronok tengok anak makin besar dan membesar ^_^
sampaikan beli baju duk ambik saiz kecik sebab
ingat anak kecik lagi, tak sedar anak makin besar, hakhak...
"ibu, terimalah hakikat, raisya 8bulan bukan 6bulan lagi,
lain kali ambik baju 8bulan ke atas yer"
baikkkkk ler nak oiiii!!
aku still bagi raisya bubur nasi..
kalu dulu bubur nasi campur carot, kentang, brokoli,
sekarang up cikit, ada tambahan ikan dan ayam..
esok lusa dah boleh start kasi telur..

cuma yang membimbangkan aku,
dua tiga hari nii raisya macam tolak makanan dia..

semalam, balik taska.. pengasuh dia ngadu
raisya makan bubur nasi lima sudu jer..
pastu terus buat uwekk, ala2 nak muntah..

malamnya aku try bagi dan berselere jer makannya
siap bertambah satu senduk kecik..
so drama ler ko anak...
nak makan ibu suap ker cayang oiii?

aku syak pengasuh kasi susu dan bubur gap dekat sangat,
budak dah kenyang minum susu mane mau bubur nasi dah..
tank kecik beb, bukannya tank macam kiter..

memandangkan arini aku hantar lambat
so aku suruh pengasuh mandikan dan terus kasi makan..
kiter tengok petang karang macam mane pulak..
kalu dia tolak jugak macam mane..??

"anakanda raisya, kamu nak makan apa cayang?
fast food..? ohohohoh..."

menu apa lagi yang best2 tuk baby 8bulan...
asyik buat sup ajer.. jemu jugak masaknya..

takkan nak buat ikan tiga rasa kot. hakhak..


1 comment:

Unknown said...

alololo....kemain senyum besar dia
betul gark tu..if pengasuh bagi makan lepas susu..mmg budak x kan nak punya..coz' dah kenyang kan...