Tuesday, March 27, 2012

::membasuh baju si kecik::

masih lagi cerita hujung minggu.. hari ahad tak kemana, duduk rumah sudah.. kerja rumah banyak tak settel =(

sekarang semua pergerakan terbatas, buat kerja cikit dah semput, berdiri lama mula laa lembik lutut tapi kerja rumah tetap kene buat jugak, nak taknak terpaksa laa gagahkan diri..

salah satunya, cuci baju baby =D takdelaa cuci beriya, lagipun baju belOm pakai, takat rendam sudah.. sekarang dah 8bulan, memang patut aku start mencuci dan packing dalam beg kan?

aku takde beli baju banyak, semua stOk untuk time berpantang ajer, lepas pantang baru kita shOping lagi ye baby ye!! (^_^) 

tue pun semput beb, penat giler.. adOiiii!! macam mane nie, kerja rumah langsung tak bOleh nak buat.. duduk tak kena, berdiri tak kena, baring pun tak kena..

Erm!! takpe2, sabar ye cik nurul, tinggal lagi sebulan lebih, nanti kita cardas balik =)

incik ridzuan gelak tgOk aku hangerkan baju si kecik nie; "alahai, cinOnet betOl", katanya.. ater!! dah tuannya kecik, baju pun kecik laa.. hehehe..

sarung kaki & sarung tangan pun kebanyakkan kaler putih..

nak buat macam mane, bila aku ambik kaler pink, incik ridzuan sOund, "nanti kalu anak keluarnya lelaki macam mane?".. bila aku ambik biru pulak, "kalu keluarnya pOmpuan?".. last2 kaler putih sudah, senang.. huhu...

2nd rOund untuk selimut, tOwel, barut dan kain lampin ;p

nie pun stOk berpantang jugak..

aku rasa semua barang aku beli untuk time pantang ajer, hahaha.. yerlah, nak harapkan sapa bila aku berpantang nanti.. incik ridzuan jauh, takkan nak susahkan ibu, better aku standby siap2.. nanti habis pantang, kita bOrong lain =D

bOtol susu pun dah siap cuci, cuci pakai air suam ajer pun =)

lepas nie packing masuk beg (^_-) dah bOleh standby, kOt2 laa baby nak keluar awal, hehe.. standby awal2 takpe kan, aku pun dah tak larat, badan asyik lemah..

tak sukanya bermalas-malasan ginie, semua kerja tak jalan =(


**rumah tak kemas lagi, kOt2 laa dapat pindah awal,
kecian pulak incik ridzuan nak kene kemas sesOrang..
Ya Allah, bagilaa aku kekuatan sebelOm cuti panjang..
banyak lagi rupanya kerja aku yang tak settel =(


No comments: