Monday, March 19, 2012

::hari minggu hari mencuba resepi baru::

hari minggu adalah hari untuk kemas mengemas dan mencuba resepi baru (^_^)

macam biasa, sabtu pagi aku pi pasar tani kat Batang Kali, beli bahan masak.. suka shOping barang masak kat pasar tani, lagi segar dan yang penting murah, hehehe..
v
v
v
 menu pertama, nasi hujan panas dan ayam masak kuzi =)

 nasi hujan panas percubaan kedua aku sebenarnya sO memang menjadi dan nak buat pun senang ajer..

cewah!! eksen seiii, hahaha..

 ayam masak kuzi percubaan pertama aku =D

rempah kuzi dah lama beli tapi malas nak buat.. ayam tOmato macam biasa menunya sO menerai masak kuzi pulak..

leceh jugak buat masak kuzi yer, banyak stepnya tapi nasib baik menjadi.. incik ridzuan pun kata sedap.. dia tue memang payah sikit try menu baru... Erm, lain kali bOleh buat lagi =)
v
v
v
v
v
hari ahad pepagi lagi aku dah siap masak desert tengah hari, ahak!!

sira pisang.. erm!! korang panggil apa yer?

ibu kirim dari kampung, berhari jugak aku tunggu pisang nie masak, ahak!! dapat pisang nie memang teringin nak buat sira pisang.. senang ajer caranya, dah siap masuk peti ais, makan sejuk2 memang maveles =D

sekian sahaja menu mencuba resepi baru di hari minggu, nanti kita cuba menu lain pulak..


**tak cukup tidO semalam,
sakit hati punyer pasal =(


No comments: