Tuesday, March 6, 2012

::checkup yang ke 30minggu::

petang semalam aku ada pregnancy checkup.. kali nie kene checkup petang pulak, kul 2.. Okay laa Orang pun tak berapa ramai walaupun dapat nO 40, huhu..

 macam biasa test urine, ambik HB semua.. yahOo!! HB aku sudah kembali ke paras nOrmal =)

buruk buku pink tue sebab dah dua kali asyik berpen merah, pastu kene berleter kenapa tak makan vitamin #padahal aku makan, kalu miss pun 2,3 kali jer..

 perut mak buyung membesar dengan jayanya (^_^)

tgOk laa pakai baju pun dah nak terbukak butangnya, nampak sangat kesendatan baju itu, huhu.. time nie memang tak selesa betOl, si kecik kat dalam asyik menendang ajer kerjanya.. naik senak perut den..

 bukan setakat perut tapi berat pun naik dengan jayanya =) nanti aku shOw berat sepanjang pregnant.. berat terkini 59kg, banyaknya nak kene turun lepas bersalin nanti, hakhak..

 sekarang dah 7bulan lebih sO nurse kasi start buat carta pergerakkan bayi..

kerja paling malas sekali, ahak!! rasanya semua ibu pregnant sama kan, betOl tak? nasib baik 10pergerakkan yang kene tanda dan nasib baik jugak baby aku nie aktif sentiasa sO kira 10 kali tue cOmfirm laa dalam satu hari yer, hehehe..

checkup berjalan dengan baik, takde masalah apa-apa.. gOod baby (^_-) tapi yang tak syOknya nurse dah tukar tag warna kat buku pink, kaler hijau sebab rekOd HB rendah dua kali..

Erm!! kira bermasalah jugak laa nie agaknya..


**bulan nie dah start checkup 2minggu sekali =)



No comments: