Wednesday, December 8, 2010

::hOme sweet hOme::

cite hujung minggu lepas ^_^
akhirnya, aku ngan en ridzuan sudah berpindah kuar dari rumah sewa kami dOkat kamunting tue.. en ridzuan pindah duk ngan mak die kat kampung.. walaupun jauh perjalanan nak pi kerja dari trOng ke kamunting tapi nak wat mcam mane dah die sanggup berulang.. lebih kurang 45minit ke satu jam jugak lah perjalanannya.. cian en ridzuan.. berulang naik mOtor pulak tue..
tapi takpe mungkin semua nie hanya sementara ajer.. lagipun die just tunggu big bOss die balik haji tuk tandatangani surat tukar ke JKR.. big bOss die dijangka balik 17hb nie.. mintak" lah semuanya berjalan dgan lancar =D
rumah kamunting tue best, sayang jugak nak pindah kuar sebenarnya tapi disebabkan hal tuan rumah ngan pihak bank, terpaksa laa kami pindah keluar sebelOm dihalau dan disita, huhu..
rindu beb kat umah tue.. rumah pertama aku ngan en ridzuan.. walaupun baru duk umah tue dalam lima bulan gitue tapi umah tue besttt sangat.. kawasan persekitaran pun best.. sunyi tenang ajer..
jOm aku shOw off umah aku dulu ye =D
ruang tamu kitaOrang; kat cni lah tmpat lepak tgOk tv, cni lah tmpat mkan.. simple ajer kan.. sOfa" takde lagi.. rumah pun sempit, almaklum laa rumah teres, kalu letak sOfa kan semak pulak.. aku tak suka semak" nie.. lapang baru tenang kan? =D
nie lah tempat aku chatting, surf internet tapi biasa lah tercOrot ckit rumah aku nie, line brOadband tak clear sangat.. jenuh jugak lah nak tunggu kalu bukak FB ke, blOg ke.. en ridzuan guna laptOp tuk main game ajer lah..
rumah nie ada tiga bilik dan dua bilik air.. bilik mandi dan tandas yang berasingan laa.. walaupun ada tiga bilik tapi ktOrang guna dua bilik ajer, bilik belakang aku buat dapur sebab dapur kat umah tue sempitttt sangat, muat letak dapur gas ajer.. peti ais ngan barang" elektrik lain terpaksa lah letak bilik belakang =p
bilik depan, bilik tidO aku ngan en ridzuan ^_^
suka sangat rumah tue, sebab tiles die full rumah sO takde lah aku kne beli karpet @ tikar getah banyak", huhuhu..
bilik kedua pulak aku jadikan bilik tetamu, bilik irOn baju, bilik letak bantal, tOto.. kira bilik utiliti lah.. bilik sOlat pun kat situe jugak =D
kadang" kalu merajuk ngan en ridzuan pun lari bilik nie jugak, hakhak.. siap kunci pintu lagi tapi aku jugak yang bOdoh, bOleh jer die bukak guna kunci, huhu.. apa daa!!
i miss my hOme =(
nie lah dapur aku, tempat masak tuk en ridzuan makan pagi, makan tgah hari, minum petang, makan malam.. walaupun sempit tapi Oky lah tuk aku hidup berdua ngan en ridzuan.. kekadang kalu dua" masuk dapur mesti berlaga bOntot, haha..
bilik ketiga aku tak sempat nak ambik gambar, entah mcam mane bOleh terlupa pulak ^_^ luar rumah pun aku tak sempat nak snap.. rindunya kat umah tue, huhu..


P/s: lepas nie misi mencari
rumah kat KL pulak ^_-



No comments: