Wednesday, November 28, 2012

::cerita dimalam hari::

aritu cerita pasal siang hari kan,
arini aku cerita aktiviti malam pulak yer =)
nampak benau takde benda nak update, wakaka..
*aku sebenarnya ada kerja kat bilik meeting,
curi masa update belog jap, hehehe..

sampai rumah dlam kul 7mlm..
keluar opis kul 6ptg, ambik raisya
terus drive balik selaju mungkin =)

sampai rumah rehat jap, mandi, solat..
then bermulalah aktiviti di dapur ^_^

aku masak simple jer tuk dinner..
kata diet.. kalu boleh taknak masak,
tapi mengenangkan perut laki mintak diisi,
terpaksalah masak jugak.. dah masak kenalah makan ;p

kalu ikut hati nak diet malam malam...
diet yer, sila la diet... muahahaha....
ayat incik ridzuan kalu aku kata nak diet;
"diet pemenda kalu nasi dua pinggan"
ok baik.. sila masak sendiri lepas nie... sigh *~*

dah siap masak, aku panaskan makanan raisya =)
siap masak lebih kurang kul 830mlm gitue..
kira purata lah... cewah!! siap ada purata jam lagi, hakhak..

sebelom isi perut sendiri, kenyangkan anak dulu,
sambil tengok berita yang dah hujung-hujung..
alah, awal-awal pun berita politik jugak kennn..

ok, perut anak dah kenyang..
ibu ayah boleh makan dengan senang hati =)
settel makan, basuh pinggan periuk kuali semua
tengok jam dah kul 930mlm.. *nie pun kira purata jugak ;p

selalunya aku dah bahagikan kerja tuk malam hari..
basuh baju, lipat kain baju, buat frozen food raisya..
satu kerja untuk satu malam yer ^_^

ko ingat sempat ke buat semua dlam satu malam..
kalu buat jugak terpaksalah aku tido 3-4pagi..
takdan layan anak, suami ler jawabnya..

buat frozen food raisya empat hari sekali..
tanak bubur nasi, buat puree.. packing..
siap dalam satu malam...

aku akan pastikan semua kerja siap sebelom kul 1030mlm..
lepas tue time lepaking ngan anak suami pulak, yeayyy..
kalu asyik buat kerja bila nak santai2 ngan diorg..
siang hari kerja.. malam pulak masa singkat..

aku tido kul 1130mlm.. paling lambat kul 12..
kalu lambat lagi, alamatnya esok pun lambatlah bangun..
sebelom tido aku packing baju raisya dalam beg taska dia =)

tuk malam hari lainnya, kerja dobi mendobi pulak..
aku campak dalam mesin time masak,
dah siap makan, kemas dapur.. aku jemurla =)

kalu malam nie aku jemur, esoknya kerja lipat melipat pulak..
time lipat masa ngan anak banyak sikit..
sambil lipat aku melayan raisya ^_^

sepanjang kerja kat dapur, incik ridzuan melayan raisya..
kalu incik ridzuan takde, outstation.. dia layan diri sendiri..
selalunya incik ridzuan outstation aku tak masak..
time nie ler boleh diet pun ;p

tamat sudah aktiviti aku dimalam hari..

penat kejar masa buat itu ini kan..
kekadang ralit buat kerja tengok jam dah lewat..
aku biarkan ajer mane kerja yang tak sempat tue..
kalu boleh hold sampai hari minggu, aku hold dulu =)
kerja memang takkan habis, sentiasa ada kan..

haippp!! baru anak sorang hidup dah kelam kabut..
macam mane nak tambah lagi sorang kalu gini, ahak!!


4 comments:

Julia Johari said...

hi mommy...salam perkenalan...aah dear bila jd mommy nih mmg ralit buat keje dan masa pun pantas je berlari..sedar x sedar anak pun dah besar cpt ye

p/s i dh follow ur blog...nanti follow me ye...and keep in touch always mommy :)

adianiez AIDA said...

hi hi aida sedia maklum rutin tu sejak hampir 8 tahun lepas. aduuuuuuuuhai! kekadang mandi pun lepas isya' tau. tak sempat!!!
but, bila anak da tambah ni, asben aida beri kelonggaran. if malas masak, beli je. waktu memasak tu bleh ditukar jadi waktu buat keje lain ~ cuci baju ke, lipat baju ke...
tambahan plak anak2 da sekolah kan. kena ada time nak ajar dia, layan dia buat homework, baca buku citer lagi....
hmmmmmm :-)
apa pun, tiap mlm before aida tutup mata (lebih kurang jam hampir 12 tgh mlm), imbau balik, interesting nyer idup aku ni, takde masa nak buang masa hi hi hi...

adianiez AIDA said...

huda ~ yg hop-on hop-off tu tak nak hop-off pun ok. janji dlm masa tiket tu 24 / 48 jam....

nurulhuda said...

a'aa, betul tue, xde buang masa kan.. sentiasa terisi =) nurul pun kekadang mood malas, makan luar jugak, hehehe...

p/s: nak naik la H-O-H-O tue 1day nnt =)