Wednesday, November 21, 2012

::cerita di pagi hari::

pepagi korang macam mane, kalut tak?
aku? rilex kot.. muahahaha..

aku nie jenis liattttttt nak bangun pagi..
bukan tak sedar jam bunyi.. sedar..!!
raisya bergerak pun aku sedar tapiiii
kalu dah jenis suka golek2 atas katil, tarik selimut..
selagi boleh ler duk main pejam celik pejam celik gitue..
tengok jam dah suntuk sangat baru cergas bangun...
kul 7am paling lambat la tue, muahaha...

selalunya dah bangun, aku iron baju dulu..
iron baju adalah kerja paling malas sekali..
nak iron baju seminggu lagiiiiiii lah malas.... *sigh

sambil iron, aku panaskan makanan raisya..
makanan raisya frozen, nak kasi cepat cair
sebelom tido aku tukar ke rak bawah peti ais..
so paginya aku panaskan atas dapur,
guna teknik rendam dalam air panas tapi
aku rendam air panas menggelegak atas dapur..
cepat ^_^ hikhik..

dah iron, kite mandi dulu =)
dalam bilik air nak cerita jugak ke? ahak..!!

siap mandi, aku bersiap sambil kemas katil..
aku suka buat 2-3 kerja dalam satu masa..
bukannya jenis mengadap cermin selagi tak siap..
sambil tunggu pelembap kat muka kering,
aku pi sediakan bekal makanan raisya

bubur nasi raisya yang sudah dipanaskan..
dan satu keping biskut tuk minum petang..

pastu topup susu dia =)
bancuh dalam botol tuk bekal dalam kereta..

baju dan pampers selalunya aku packing malam..
kalu tak sempat malam, baru aku packing pagi..
dah siap beg raisya, settel satu kerja wajib pepagi =_=
oh!! selalunya raisya tak bangun lagi time nie...

sambil buat kerja minum jus oren dicampur kollegen =D
wajib isi perut dulu.. minum air pun jadilah..
selalunya minum air dah ready.. nak bancuh memang takler..
aku kalu ada stok air gitue minum ler,
kalu takde tahan perut, bancuh air kat opis nanti, hihihi..
*cerita kollegen belom up lagi kan, tue nanti yer..

sesambil pi mai jap-jap masuk bilik - makeup,
pi dapur - minum air, masuk bilik raisya - ambik pampers,
aku kemas ler apa patut kat ruang tamu..
mainan raisya terpijak - masukkan dalam bakul mainan dia..
bantal atas sofa aku betulkan kasi cantik..
remote astro, kipas lampu aku letak tempat asal..

giutela kerja aku sampailah kul 8am..

ohno!! kul 8am dah lambat tuk aku keluar kerja..
tue paling lambat.. selalunya aku keluar rumah kul 745am..
kalu incik ridzuan hantar, 715-730am dah kena gerak ;p

dah siap pakai tudung, aku tukar pampers raisya..
time nie dia dah sedar sebab terkejut tukar pampers kot..

dah siap tukar pampers, ready ke taska dan opis, yeayyy!!!
ambik hangbeg, beg taska, tutup kipas-lampu..
kunci pintu rumah =)

raisya setakat nie ok ler duk dalam carseat..
kasi anak patung dan mainan, ralit la gomol benda tue..
kalu bosan sangat baru dia melalak..

aku pernah drive kereta sambil riba dia tau..
kesnya dia bosan sangat duk dalam carseat..
tapi tue ngan viva dulu.. kereta sekarang tak berani..
selagi aku tahan telinga dengar pekikan dia,
aku buat donno sambil pecut kasi laju lagi, hehe..

perjalanan aku dari kepong ke setapak..
singgah taman ibu kota, letak raisya kat taska..
jalan selalunya clear.. jarang jem melainkan ada kereta rosak =p

45minit dan kekadang satu jam perjalanan..
dah sampai opis ^_^


tue cerita aku kalu drive sendiri,
kalu incik ridzuan hantar, ktorg ke opis incik ridzuan dulu,
dia dah punch card baru hantar aku...

cerita pagi korang macam mane pulak?


1 comment:

adianiez AIDA said...

pagi-pagi??!
tak payah la aida share. sebab, kelam kelibut!!! tiap-tiap hari lain story. anak da 3 le katakan. but, manage utk thump print kat ofis before 8 ka :-) trafik kat melaka tak mcm KL. dari rumah ke ofis aida, tak sampai 15 minit...