Monday, July 9, 2012

::kelahiran yang dinantikan::

sambung cerita bersalin (^_^) 1mei masih di hOspital, takde rasa nak bersalin, nurse pulak berulanglah datang cek.. dOktor cek bukaan masih lagi 2cm, tidO wad lagi aku malam tue, huhu..

2mei bukaan still 2cm, dOktor nak masukkan ubat untuk aku mudah bersalin.. aku Okaykan ajer =) jam 2ptg, ubat pertama masuk.. lepas masuk ubat, sakit tak usah cakap.. nurse berulang datang cek bp ngan jantung baby..

lepas enam jam, bukaan masih 2cm.. adOii, bila nak capai 4cm nie, dah dua hari asyik 2cm jer.. malamnya aku tak bOleh tidO langsung, nurse asyik berulang cek bp ngan jantung baby.. kerja aku duk tgOk Org depan tidO, Org sebelah tidO, sendiri nak tidO tak bOleh, huh!!

nak berjalan untuk hilangkan sakit, nurse tak kasi.. katanya takut aku pengsan sebab aku ada kes tekanan darah tinggi tapi aku degil, still jugak berjalan berulang pi tandas, hehehe...

3mei jam 11pagi, dOktor cek bukaan dah 4cm, terus sOrong masuk labOur rOom, incik ridzuan dah standby kat luar.. dia nak masuk temankan aku tapi sejam pertama para suami kena tunggu kat luar dulu..

cerita aku dalam labOur rOom, menahan sakit sampai mengiring gayanya.. dOktor siap suruh aku teran mengiring lagi, hehe.. bila dah sampai masa nak lahirkan, incik ridzuan tak masuk lagi.. aku pulak dah tak bOleh nak pikir apa, padahal handset ada sebelah, bOleh aku cOll dia suruh masuk..

ada aku dengar nurse panggil nama dia tapi entah kenapa dia tak masuk.. jam 11pg masuk labOur rOom, kul 251ptg baru baby dilahirkan =D itu pun lepas vacum satu kali sebab tak cukup tenaga maa, yelaa last aku makan kul 8pg, bihun jer pun.. kalu kasi nasi briyan kenyang lama cikit, haha..

cerita incik ridzuan kat luar pulak, dia nak masuk tapi nurse kat kaunter depan tak kasi dia masuk katanya dOktor masih duk cek aku; "hellO nurse, dOktor memanglah ada sentiasa, tak kan nak bersalin tanpa dOktor kOt?"

bengang giler incik ridzuan sebab dia teringin nak tgOk anak dia keluar sekali tak dapat.. aku keluar labOur rOom tgOk muka ketat jer.. takpela takde rezeki cayang, nak buat macam mane..

tapi kalu dapat masuk pun, incik ridzuan tetap tak dapat tgOk anak dia keluar sebab aku kene vacum =)

No comments: