Friday, July 6, 2012

::1st time tidO hOspital::

aku nak update cerita bersalin dalam pantang; laptOp, brOadband, kabel nak transfer gambar semua dah bawa, sekali CD install sOftware tertinggal..

argh!!! terus putus angin, macam mane bOleh terlupa ambik.. merajuk punyer pasal, dua bulan aku tak update belog =) guna handset tak puas, screen kecik, huh!!

ceritanya bermula pada 30april, wah!! citer lama beb tapi aku nak update jugak untuk kenangan di masa hadapan (=_=) aku ada check-up klinik, check-up macam biasa

tapi entah kenapa time check tekanan darah, aku jadi mengelabah then tak pepasal bacaan tekanan jadi tinggi pastu campur pulak ngan kaki bengkak, kandungan gula dalam darah pun tinggi, nurse KKIA terus hantar refer HKL..

yang tak leh bla, kena naik ambulan, haha.. nurse tak kasi pi sendiri, tunggu ambulan dOkat sejam lebih tak sampai2, padahal HKL ngan gOmbak 10minit jer pun..

kalu aku naik kereta dah sampai tau.. kat HKL check lagi tekanan darah, nOrmal tapi nurse suruh masuk wad jugak semalaman untuk pemantauan, huhuhu..

 
bermulalah episOd aku tidO kat hOspital, ahak!! aku tak pernah tidO hOspital tau, cuma time kecik la sObab aku lahir kat hOspital, hehehe..

 
siap dapat tempat tidO best lagi ngan kipas hala ke muka.. duk pun dekat kaunter nurse, special patient, pesakit dalam pemantauan, haha..

 gambar perut last diambil sebelOm melahirkan =)

keesOkannya aku dah bOleh keluar, sebab tekanan darah dah Okay.. sebelOm keluar wad, dOktar nak cek kOt2 dah ada bukaan dan memang dah terbuka 2cm,

dOktor siap tanya "awak tak rasa sakit ke?" serius aku takde rasa apa pun.. bila dah 2cm dOktor cancel untuk discharge, tidO hOspital lagi lah aku malam tue =(

incik ridzuan satu2nya pelawat aku sepanjang kat hOspital.. Orang lain aku tak kasi datang, ahak!!

incik ridzuan duk hOspital jugak, kalu bukan time melawat duk kat luar sesOrang, time melawat masuk sembang ngan aku.. tidO pun tumpang rumah sutie..

ater, dOktor cakap aku bOleh bersalin bila2 masa (^_^) kecian aku tengOk dia, tak tentu arah, tidO pun tak lena katanya.. "alahai, tOmei tOmei aku sOrang nie, mai dekat cikit nak cubit pipi tu" =) 

tunggu sambungan laa yer.. =D

No comments: