Friday, February 10, 2012

::dugaaan bila dah 6bulan::

bukan kali pertama aku kena tegang urat @ Orang tua kata 'simpul mengkarung' / 'simpul biawak' sejak pregnant

tapi arini masuk hari kedua tak reda jugak, selalunya jap jer pastu terus baik..


incik ridzuan tOlong urut semalam pun tak baik lagi.. jalan pun slOw dari Orang lain, nak tunduk sembahyang lagi laa sakit.. kalu berdiri Okay jer, bila berjalan amatlah menyeksakan..

macam nak mintak duk dalam wheel chair, he he he..

selalunya kene time tidO.. dua malam lepas, aku pun tak sedar kul berapa.. sakitnya ya rabiiii, aku biarkan jer pulih sendiri tapi sampai sekarang ada lagi sisa-sisa sakitnya =(

maka bermulalah research aku pasal 'simpul mengkarung' (^_^)

ada banyak punca terjadinya tegang urat nie dan mengikut pemerhatian dan rasa hati aku, punca utamanya maybe sebab tidO tak berselimut =) panas weii, giler apa nak selimut..

ibu cakap jangan kasi kaki sejuk, kalu dah sejuk mula lah urat jadi tegang.. memalam letaklah minyak panas supaya tak kena tegang urat tapi aku nie kemalasan cikit, lagi laa perut dah besar semua pergerakan terbatas..

harapkan pertOlongan incik ridzuan, tue pun kalu dia rajin.. agaknya lepas nie aku kene laa mengadu sakit selalu baru dia kecian kOt kan? (^_-)

checkup tiga hari lepas, kene cucuk untuk kancing gigi kat bahu kiri sampai sekarang terasa lenguhnya.. itu pun salah satu punca kenapa aku penat giler minggu nie.. sakit weiii kene cucuk =( *aku kan ala-ala manja, tak bOleh kene sakit sikit, huh~ 

udah ler betis kirinya sakit urat, bahu kiri lenguh kene cucuk.. rasa macam nak baring sepanjang hari..

anak dalam tummy asyik laa bergerak sepanjang hari, penat weii perut, huhu.. asal aku nak terlelap jer tersentak ditendangnya, terpaksa laa tahan ngantuk..

nak cuti.. nak rehatttt...

**esOk cuti pun kene kene attend kenduri kawen..
uwaaa... bila nak rehat nie? 



No comments: