Thursday, February 16, 2012

::apa yang suka dan tidak suka::

perutku yang terbaru, nampak besar ke?
usia kandungan 27minggu 5hari =D

kecian kOrang agaknya dah jelak kOt dengar cerita pregnant bila masuk belOg aku kan, he he he.. nak buat macam mane, kene jugak upate tuk kenangan dikedian hari =)

Orang kata apa yang tak disukai time belOm pregnant, mesti pregnant nakkan benda tue, cOntohnya; "tak makan durian tapi bila pregnant bOleh pulak telan durian"..

hah!! gitue laa maksudnya.. begitu jugak diri ini, mai aku senaraikan perubahan yang dikesan setakat harini (=_=)

bau-bauan
awal dulu tak bOleh bau Orang masak, lagi-lagi kalu bau yang terlampau kuat sampai menusuk hati sanubari memang autOmatik akan uwekkk!! uwekkk!!!


masak sendiri pun sama sebab tue memula pregnant asyik makan luar sampai naik jemu.. kekadang incik ridzuan masak, harus laa semua tingkap & pintu kene buka =D

amat menyeksakan..

bau incik ridzuan paling disukai =) *tak pregnant pun aku suka jugak bau dia, ahak!! sebenarnya bau perfume & minyak rambut yang dia pakai tue best.. balik kerja pun still kuat lagi, sapa tak sukakan.. nak peluk sentiasa, takyah mandi pun takpe, hakhak.. Over pulak!!

makeup
serius cakap, makeup memang tak wujud sejak pregnant..


dulu pun makeup bukan tebal, setakat letak eye shadOw sikit, eyeliner, pakai fOundation, bedak, letak lipstik & lipglOss, siap.. tapi sejak pregnant setakat bedak & pelembab bibir ajer..

kemalasan giler!! Orang tgOk pun tak selera.. nasib baik ada pakai bedak jugak, kalu tak muka pucat sangat..

habis pantang, perkara pertama nak shOping adalah MAKEUP, he he.. bila dah tau jantina baby tetiba nafsu nak bermakeup tue membuak-buak pulak tapi aku tahan, biar bersalin dulu ;p

fesyen
yang nie tak sOh duk kata laa, aku rasa dalam seminggu mesti 3kali tudung hitam *tapi aku memang suka pakai tudung hitam pun..


baju mengandung bOleh bilang jari, sikit benau.. malas nak beli banyak, kekadang dah naik jemu asyik baju sama, pi kerja baju tue, pi jalan pun baju tue jugak, hu hu hu..

sabarrr, lagi 3bulan aku akan kembali berfesyen, hi hi hi =D

bila keluar beli barang dapur ke, keluar santai-santai ke, t-shirt bOla jadi pilihan.. ater!! hanya t-shirt bOla baju paling besar dalam almari aku, ahak!! tapi belOm sampai lagi stOk 'sapu-pinjam' baju incik ridzuan =)

malam hari, baju kelawar paling best sekali time pregnant ;p tapi sampai sekarang baju-baju tidur aku still muat, maybe sebab seluarnya bergetah kOt, baju pun jenis besau-besau..

fesyen aku memang kelaut sejak pregnant, tak usah laa kOrang bayangkan..

makanan pedas


ini yang paling ketara sekali.. ai kan Orang kelantan, suka makan benda manis, yang pedas jadi last chOice selalunya

tapiiiii sekarang makanan pedas adalah febret aku, walaupun bergelas-gelas teguk air sambil makan, tetap jugak aku telan..

tapi perut nie takde pulak memulasnya lepas makan pedas, nasib baik Okay, harap-harap baby pun Okay laa yer dalam tue (^_^)

shOping
apa maknanya pOmpuan kalu tanpa shOping kan? tapi itu masalah aku sekarang, incik ridzuan pun naik heran, asal dia ajak shOping aku berdalih, ngelat tak mau pi, ha ha ha..


tue pasal laa baju baby tak bertambah dari hari tue, malas betOl pi beli.. nie dah nak masuk 7bulan pun still lagi seciput barang babynya..

kalu shOping pun rasanya dalam sejam, shOping just 15minit dan yang lain aku cari kerusi nak duduk, hakhak.. kalu dulu jejalan kat pasar malam aku bOleh rOund dua tiga kali tapi sekarang satu rOund pun tak habis =D

betOl laa Orang katakan, peel time pregnant nie Opposite ngan peel sebenar (=_=)

harap-harap lepas bersalin nanti peel aku akan kembali nOrmal hendaknya, amin.. *peel tang shOping tue yang penting, hihihi~



No comments: