Wednesday, January 18, 2012

::rumah area kepOng pulak =]::

masih ingatkah anda dengan misi aku dan incik suami yang gigih mencari rumah tahun lepas =D ingat? ingat?

walaupun usaha dihentikan sementara kerna memberi laluan untuk masuk lOan bank *klik ler baca~ dan setelah dianalisis Oleh dua bank; RHB & CIMB makanya lOan yang lepas hanyalah rm148K sahaja padahal harga rumah rm168K =(
mane aku nak cakau lagi rm20K cash weiii!!

aku hOld kan dulu rumah tue, kOnunnya nak kumpul lagi rm20K, kasi masa tiga empat bulan cukup laa kOt.. lagipun Owner takde tergesa-gesa, aku pun wat relax ajer laa (^_^) agent relax, buyer pun relax..

kebetulan dua tiga minggu lepas, dating-datingan jap kat KL Sentral ternampak laa kiOsk hartanah sO sajer laa pi usha dan gedik laa bertanya itu dan ini =)

sekali incik ridzuan tersangkut dan terberkenan (ada ke perkataan gitu) kat
v
v
v
v
v
kepOng dulu kawasan study incik ridzuan itu pasal dia excited bila ada lagi beberapa unit yang kOsong, harga pun berbalOi.. bayaran yang dikenakan jugak Okay sO why nOt try masuk lOan kan? =P
v
v
v
harga rumah rm196K tapi agent akan masuk lOan untuk rm216K sO ada balance lagi rm20K untuk buat renOvation sebab itu rumah baru =)

harga bOoking hanyalah rm1000 sahaja dan kami berdua sudah bOoking satu unit, nO rumah pun dah ada, ahak.. sekarang tunggu lOan bank pulak berapa bOleh kasi..
v
v
v
ada dua type yang tinggal, aku tak kesah type mane pun sObab saiznya sama cuma bezanya balcOny kalu kOrang perasan dan aku rasa rumah yang aku bOoking tue type B, kalu tak silap perhitungan laa ;p

ktOrg pun dah pi tgOk shOw unit, keluasan semua dah puas hati (=_=) gambar sikit ajer shOw unit pun, aku lupa nak snap maa.. hehee
v
v
v
v
v
 kitchen

 ruang tamu dan ruang makan..
aku nak rumah cOntoh nie bOleh tak? hehe..

harapan aku semOga lepas lOan bank.. Erm!! sebenarnya dah lepas satu bank; Al-Rajhi tapi incik ridzuan nak try bank lain pulak; CIMB & Public Bank =D

aku memang nak segera beli rumah sebabnya memandangkan anak kecik nie nak keluar nanti, rasanya tak patut aku tinggal kat Ulu Yam lagi..

dah lah perjalanan jauh, hampir dua jam pergi balik dari KL, naik turun bukit, masuk hutan, kecian pulak.. lagipun bahaya untuk anak kecik kan? itu pasal aku nak sangat pindah KL..

dan semOga semuanya akan berjalan lancar, semOga aku bOleh pindah sebelOm habis pantang, semOga aku tak perlu nak usung anak kecik pergi balik Ulu Yam, dOakan yer (^_-)



No comments: