Friday, February 19, 2010

::cerita seram kOmpleks::

time duk smbang2 kOsong ngan kaum2 ibu ari tue, sutie bukak cite psal satu shOping mall yg berhantu kat jOhor.. aku bab baca cite2 hantu excitect tapi kalu tgOk real, tgOk tv ke mmg tatutttt ^_^

kerna perasaan ingin tau yg meluap2 gitue, aku pn search lah dlam 'arkib seminggu myMetro.. punyer lah smngat, cari ari isnin; takde, selasa; takde, rabu; takde jugak, khamis; pun takde, jumaat; aku pn jmpa lah artikel tue =D

**********************************************************************

naik bulu rOma time baca tadi, serammm.... *bagi aku yg mmg penakut nie =p~
tue cite yang tulis dlam mymetro, biase lah kalu dah kuar paper ade lah cite2 lain yg menyusul pulak lepas tue kan, kebetOlan kawan sutie ade yang duk area citue.. katanya; 'mmg dah ramai yg kene terutama wrga singapore.. kdang2 ade penagih dadah mati kat situe, bkan mati sbb menagih tapi mati ngan cara misteri.. kena kejar dek penunggu citue kOt.. bngunan pn dah lama terbengkalai, msti kwsan keras..'
betOl lah kan? sbb aku pn dah biase ngan situasi nie.. family aku jenis duk pndah rndah dulu *ayah keje kne pOsting sna sni~ dlam bnyak2 umah tue, ada dua buah rumah yg ktOrg pndah kuar, jiran2 lama nmpak ada benda.. ada yg tgOk pOmpuan dukung baby.. nmpak pOmpuan lalu dOpan umah, pastu tetiba ghaib lah.. ade pnyewa baru nmpak budak kecik duk termenung atas tngga smpaikan die tak jadi nak sewa umah pn ade jgak, takut katanya.. naik seram aku bile dgar ^_-
sbb tue petua Org tua2 kalu kite duk umah baru, bnda pertama kena buat adalah sOlat hajat, mntak kalu ade penunggu suruh die kuar jauh2, gitue lah mksud lbih kurang.. ari tue bile smue family aku dtng KL pn, nenek aku siap ckap lagi; 'mntaklah tlOng atok nenek jaga kan umah kami kejap' aku dgar pn dah naik seram.. umah aku kan dlam hutan, kihkihkih
apepn, smue kejadian nie adelah dgan keizinan & kekuasaan ALLAH SWT, ye tak? =D percaya @tidak terpulang pada individu msing2.. kite harus tau, bkan kite ajer yg duk kat alam nie tapi ade jugak mkhluk ALLAH yang lain cuma kite yang tak nmpak ^_^

No comments: