Thursday, September 3, 2009

::menu ngan keluarga::

dh name nyer blik kg so mcm2 lh menu ibu msak... nk cite pnjang pn dh mlas ngan xde mood nk wat keje lg tp blog maintain nk update jgk wlaupn cite mggu lpas, hu3..
cmpur kemalasan nk update 2,3 hari ni skali....
menu ari pertama - mcm2 ado... ayam percik + ikan bkar + krabu mngga + mcm2 ado.. smpi tpksa wat dua hdngn, orng rmai ktakn, he3.. byngkan lh, famly aku ngan ibu ayh dh 10 org cmpur plk ngan 'ank angkat' ibu 2 org lg; wan & jai.. mau nyer xrmai =D
ari ke-2, kite wat sup ayam + kerang + ikan bkar + kerabu ape ntah ibu wat.. mkn reramai mcm ni mmg lh best sngat, sngat kan!!
mlm tu ktorng mkn kt umah nnek aku... msak siap2 kt umah dlm kul 630 gitu bru tlak gi umah nnek, xjauh pn dlm 20min kot..dlm duk kalut2 tu blh ttinggal nasi kt umah, nk ptah blik tkut lmbt nnt so msk lh nasi kt umah nnek je..
bbuka ari ke-3, ayh nk sngat mkan nasi ayam so ktorng wt lh dh kmpunan sngat kn & sbb esok dh nk blik so aku blnja aym golek satu, hu3.. tu pn kdai dh nk ttup baru gi beli klu x kmpunan lg...
mkn di umah ibu sndri sngguh lh kenyanggg =D nk tmbah brape pn tak ksah, smpikan wan ckap 'Ooo, mkn umah ibu die byk je, mkn kt umah mak kita xtmbah pn' mstilah, xkan nk mkn byk2 kt umah mak die, sogannn tauuuu!!
mlm tu t'jadi lh peristiwa yg myebabkan pkiran ku b'celaru, hati ku gndah gulana ni smue gara2 ayah ngan cik yie aku (pakcik) xsuke.. xsuke.. bkn aku ssorng je tau, smue kne; wan-yunie-jai.. ape bnda tu tnggu je lah nnt ok =D nk cari kekuatan dri dlu, cewahh, hahahaaa...






No comments: