Tuesday, February 5, 2013

::9bulan raisya nabila::

arini genap raisya nabila 9bulan 2hari
dah bermacam skill yang pandai,
badan dah berkembang dengan jayanya
badan ibu raisya pun sama, ehhh!!!
gigi pertama muncul diusia 8bulan 1minggu
gigi kedua makin menampakkan diri, yeayy!!
dah pandai menggigit.. mangsanya - aku laa..
jari, paha, ibu jari kaki.. ngeriiii..
semalam start tido menonggeng,
kelakar giler tengok.. hahahaha
adoiiii... kenapa anak, ada cacing ke?
pandai request makan sendiri tapi tak harap ler..
aku bukannya ibu yang rajin vacum carpet hari2..
tunggu sayang, tunggu ibu komfiden baru ibu kasi makan sendiri =)
kekenyangan lepas susu sebotol..
botol susu dah pandai pegang sendiri =D
suka sangat makan biskut =)
semua biskut baby aku dah kasi dia..
lepas nii beli biskut marie ler sayang ye, haha
sape nak buat menantu, mai mai isi borang ^_-
posing gambar mesti bukak mulut, hahaha
suka betul main atas kabinet tv aku..
sikit masa lagi, hiasan atas tue boleh capai ler..

sedang usaha nak ajar jangan main kalu bukan mainan dia
tapi memang susah beb..
remote tv, remote lampu tu jugak la mainan kesukaan

sekarang, asal dia melalak keadaan tak leh kawal,
aku hulur jer remote lampu, hahaha
terus senyap.. senang dan boleh buat kerja lain..

lagi satu aku perasan dua tiga hari nii
raisya lagi suka main kereta instead of bear2,
ohhh tidakkkk!!!!
raisya gegirl ok, bukan boboy...
no la kereta2 ye sayang...
sekali tengok memang macam boy,
tak payah cakap, aku pun kekadang comfius
anak aku nii girl ke boy.. ahaks.. *kidding

kalu pakai blue; orang tegur, boy ke?
aku jawab, a'hah..
esok bila pakai pink; baby girl?!
aku pun, yup!! ahaks..  
nii satu lagi tempat kegemaran..
takdela kasi pegang time driving..

contohnya macam tengah panaskan enjin kete,
kasi la dia pegang stering jap..
pastu pandai duk hempap perut dia kat hon,
berbunyi ler jawabnya, hahaha...

tak kesah la anak ko nak main apa pun
semoga sentiasa menjadi penyeri hati ibu dan ayah
amin =)


3 comments:

DYatie ABakar said...

hihihihi. arissa pun suka duduk kt tempat memandu. usik signal light. bagi high light. hahahaha.

amani jibriel said...

Makin banyak kepandaian yer...
Ank sy pon makin membesar mcm raisya... myb sebaya gamoknya...

Julia Johari said...

Yeyyy baby nabila dh tumbuh gigi rasa seronok plak tgk gigi dia...rata2 mommy blogger anak2 diorg akan tumbuh gigi pertama seawak usia 8 bulan...waooo satu info yg terbaik utk my baby soon...kena tggu lg 3 bulan nk ikut jejak nabila...insyaAllahh :)