Friday, December 28, 2012

::ragam budak nak masuk 8bulan =)::

salam semua..
liatttt betul nak update belog sekarang..
malas pun yer, bila tengok gambar blurrr,
tak cantik nak masuk belog pun iya jugak..
adoiiii.... malas tahap gaban nii..
lagi2 minggu nii kan banyak cuti =)

minggu depan anak kecik aku dah masuk 8bulan..
kejapnya masa berlalu, lagi 4bulan cukup setahun,
pastu dua tahun... dah dua tahun ibu ayah
boleh pikir nak tambah anak lain, wakakaka...!!

peelnya sekarang, bikin ibunya fusing lah....
start meniti usia 7bulan 1minggu ^_^
port kesukaan; speaker home theaters ayah dia..

badan raisya takde la stabil sangat,
tapi dia jenis yang berani,
bukan nak puji anak sendiri
tapi sepanjang yang aku lihat laa..

bila berjaya diri mula ler lepas tangan,
kalu lepas tangan, badan stabil takpe,
nii ke belakang, jatuh ke lantai..
aku jugak yang susah hati..

takde istilah serik dak kecik nii,
hilang sakit bangun meniti balik..
nampak gayanya ibu kena beli karpet tebal nii..
kalu karpet satu rumah okay tak...???

merangkak makin laju
tapi tak berapa nak merangkak sangat,
lebih suka meniti.. nak tunjuk hebat katakan, hehehe

gigi belom ada tapi suka mengigit, main lidah
aku rasa dia tengah gatal gusi tue.. 

tido adalah kurengggg.. boleh hafal kot time tido dia..
tapi raisya nii tido tak lama, kejap jer..
paling lama dua jam, paling cepat 5minit..

paling suka tido atas orang,
nii past yang paling aku lemah sekali..
acaner ibu dia nak buat kerja rumah kalu tido bertepek gitue,
kalu malam takpela.. nii siang hari pun nak bertepek jugak...

sila salahkan si ayah yang suka layan si kecik nii tido berdukung, geram aku... bila ayah dia outstation aku la mangsanya..

tak kuasa nak layan, aku biarkan jer..
nak tido, tido sendiri takde nak bertepek2..
taknak tido sudah, main la puas2.. penat nanti tido ler tue =)

tapi bila dapat main, still aku takleh buat kerja jugak,
dia tak nak aku pi jauh dari dia..

asal angkat kaki, dia mula meraung..
hilang sikit mula merangkak cari aku...
tak jalan jugak la kerja aku kat rumah tue..
nii yang tetiba nak cari bibik nii, hahaha...

aku syak raisya sunyi ler sebab aritu rumah aku ramai orang..
tetiba minggu nii rumah sepi, mau dia meroyan main sesorg, huh!!

seorang yang pemakan....? hahaha
memang kuat makan..

sekarang dah pandai, bila aku keluarkan biskut dia,
tangan tuu nak capai, nak pegang, makan sendiri..

minggu nii nak buat projek homemade biskut raisya =)
bahan dah beli, oven jer belom keluar kotak lagi, wakaka...

dah mula kenal orang sekeliling..
paling excited sekali, dah kenal aku sebagai ibu dia..
asal aku datang ambik kat taska, mulalah senyum manjang
sukanya aku tengok dia senyum ^_^

susu masih 5oz..
tue pun kekadang habis sekali hisap, kekadang dua tiga kali..
aku perhatikan dia makin kurang menyusu..
agaknya makan banyak kot, hehehe...
masih susu badan tapi ikut angin dia..

walau macam mane pun peel anak tue..
dia jugak la penyejuk hati, penghilang stress kerja opis..

aku memang seorang yang tegas, ayah dia penyayang..
okay la tue kan.. kalu dua2 tegas, mau stress anak aku..
kalu dua2 penyayang jadi manja over pulak, no.. no.. no..

yang penting, aku nak raisya nabila membesar menjadi
seorang yang happy dengan kehidupannya =)
selamat menerokai alam kanak2 sayang ^_^


1 comment:

Aty Fared said...

Heheh..makin cerdik..makin bnyk akal...makin comel..:-)