Friday, November 8, 2013

::PART 5 - Byebye Sabah, Kos Percutian::

last cerita pasal Sabah, aku pun dah naik muak menaip..
banyak lagi citer lain, terpaksa hold dulu..


saje kasi raisya banyak berjalan, suruh dia berlari kat airport KK, kononnya nak kasi dia penat laa, dalam flight nanti boleh tido lena =D

sebelom naik flight maila isi perut dulu.. ktorg naik flight MAS balik KL, saje incik ridzuan nak kasi aku merasa naik MAS pulak, asyik Airasia ajer kan.. tue pun dia claim point kad Enrich dapatla diskaun tiket ^_^ kalu tak ahkak pun tak mampu nak naik dik non oiii.....

marrybrown satu set share tiga beranak.. ekonomi sangatttttttt ken!!! hehehe..
buat alas perut ajer sebab kalu dah naik MAS, sure dapat makan nanti.. makan laa share-share buat alas perut sebab ktorg tak lunch pun lepas balik dari pulau terus pi airport, lapar laa weiiii....

dah habis makan, kasi dak tecit tue main sampai penat.. kat airport KK, setiap tiga minit sekali akan ada kapal terbang turun dan naik.. aku pulak yang jemu nengoknya, huh!!






sampai masa naik flight.. ktorang jadi orang pertama menjejakkan kaki dalam flight, yeayhaah!!! hehehe... ada baby kan diberi keutamaan, huhuhu..

tapi flight tue transit Labuan jap, bukan kejap adalah dalam sejam, huhuhu... takpelaa, atlis dapat tengok Labuan kan =D

raisya berjaya jugak tido ngan lenanya tapi memandangkan singgah Labuan [takde turun dari flight pun] flight baru nak naik balik, dia dah bangun.. uwaaa!! cergas ler sebab dah lena, mau tak mengamuk dalam flight.. dia mengamuk bukan apa, budak besar tue dah tak suka kita pegang, sekat kebebasan dia kan.. dia nak berlari, bermain dalam flight, nak buat macam rumah sendiri..  

nasi @ bihun goreng, harusla aku pilih nasi ^_^
aku nak suapkan nasi pun dia taknak.. kasi tengok video pun taknak, semua taknak...


budak kecik yang penat melalak sepanjang penerbangan....
sampai KLIA jam 8pm, adik aku achik ambil kat airport.. terus balik rumah takde singgah mane dah, penattttt!!!


kos / bajet aku sepanjang di Sabah untuk 2D1N ^_^
- nasi lemak + nescafe ais [breakfast @LCCT] = rm30.55
- makan tengah hari [ikan bakar] = rm44.40
- makan malam [seafood] = rm52
- marrybrown = rm14.15/set

- taxi dari airport KK ke Klagan Hotel = rm30/sehala
- boat ke Pulau Manukan = rm30 x 2adult + rm6 masuk ke pulau

- shopping @pasar filipino = rm115
- shopping @pasar malam = rm75
- shopping barangan mutiara = rm115

duit makan dan duit shopping terpulang atas individu masing-masing yer.. banyak korang makan, mahal laa bayarnya, banyak yang korang beli kena laa keluar modal lebih.. kat atas tue perbelanjaan aku dan incik ridzuan..

tuk makan dalam dua hari tue, ktorg habis dalam rm141.10 =D mungkin korang makan cikit so belanja makan tue kurang laa lagi =)

tuk shoping pulak dalam rm305.. tue pun dalam hati taknak shopping, set minda nak pi Sabah jejalan tengok tempat orang ajer... nafsu pompuan, kalu bukan shopping tue bukan pompuan laa ken... tue pun banyak aku shopping makanan kering ^_^

benda wajib tuk transport dan naik boat ke pulau hanyala rm126 sahaja tue pun aku cuma pi pulau, kalu pi tempat bersejarah yang lain kira harga lain pulak.. aku pun takde sewa kereta bagai ^_^

total semua rm572.10 TT_TT

oky untuk tiket flight dan hotel, aku cadangkan korang beli laa awal... lagi awal korang beli lagi murah, alaa semua orang pun tau kan.. yang tue pepandai sendiri laa ye =D hotel pulak, pilih yang murah dan budget pun takpe sebab tuk tido malam ajer kan.. ada aircon, api, air, toilet dalam bilik dah okay dah =D

selamat bercuti ke NEGERI DIBAWAH BAYU, SABAH

*next holiday................. Kuching, Sarawak =)

2 comments:

DYatie ABakar said...

pergi Sabah jugak tapi Lahad Datu.. tak terbayang suasana.. suma suh pegi KK.. tapi kenduri kat Lahad Datu~ =P

Unknown said...

Yeah..my hometown...singgahlah dekat blog saya...:-)