Wednesday, August 20, 2014

::Cerita Raya keluarga RN 2014::

Salam dan helloooo...

hamboiiii kemain ahkak lama giler tak update blog khenn, sunyi sepi... aku ada online, hari-hari online blog, baca blog korang tapi bila nak menulis otak tepu tak tau nak cerita pasal apa, padahal ada jer cerita pasal riang ria di hari raya, cerita pasal buat buku pink tuk adik raisya..

Eh!! raya belom habis kan, kan... maap ler, dah hujung-hujung raya baru nak upload gambar raya pertama, korang dah cerita pasal openhouse sana-sini dah.. hehehe...


tahun nii tema raya hijau kepala itik, kahkahkah.... gelak kemain opismate aku bila cakap hijau kepala itik.. hijau apa ek macam nii...?


baju aku dan raisya dari kain yang sama, kirim beli kain sari kat opismate aku.. kain murah ajer, aku tak suka sangat yang labuci manik bagai tue sebab aku baju raya memang lenjan jadi baju kerja jugak akhirnya..

jadi takyah laa nak over berlabuci, lagi-lagi bila nak mendukung si raisya, mau dia kutil satu satu manik nantikan... huh!! beli lining hantar upah jahit, settel... raisya baju kurung, aku baju kurung moden =D

incik ridzuan beli baju melayu siap, made from Jakel, Aaron Aziz punya brand.. kan pemes kan so dia teringin laa nak jugak,

"ok laa Bie, finee.. jom ler kite redah jem kat Jakel demi Aaron Aziz, ehh!!!"...

kemain ramai orang tau, mau fengsan aku duk dalam tue... 



jangan kau tanya kenapa raisya kat belakang, dia teringin nak duk belakang kot sebab sebelom tue family abang ipar aku, anak ramai so ada setengah duk belakang, gamaknya dia tengok kakak hana (sepupu) dia duk belakang tue yang raisya pun teringin nak duk belakang jugak.. sampai ke sudah aku panggil duk atas kerusi dia taknak... suka hati ler anak oiii..... asalkan ada gambar raya sudah, gaya tak penting, wakakaka...


kasi ibu ayah posing berdua jap... dah lama tak ambik gambar berdua tau, tahun depan kita ambik gambar berempat pulak ye ^_^



tahun nii turn raya Perak, nii ler family kecil mertua aku.. ayah mertua dah meninggal, tahun nii tahun ketiga... adik bawah incik ridzuan pun dah takde, tahun keempat tanpa arwah =( habis bergambar mai ler kite ziarah kubur mereka.. sedekahkan al-fatihah, amin....

lepas ziarah kubur, jom laa keluat beraya.. ada laa tiga empat rumah.. sedara-mara incik ridzuan kebanyakkannya duk Kedah, tue pasal laa beraya rumah jiran, jiran pun bukan orang lain, kawan-kawan mak mertua aku jugak =)

balik beraya tido sampai ke maghrib, hahaha... perut kenyang, tido laa apa lagi...

raya kedua tema dusty pink, sorry laa gambar memang takde langsung... time bersiap kemain lagi aku dah set minda nak ambik gambar tapi sampai ke sudah non hado, huh!!

beraya rumah pakndak incik ridzuan kat kuala kangsar pastu terus balik kelantan... perjanjian laki bini dari sejak kawen, petang raya kedua memang tukar kampung =) gini ler kalu dah kawen lain negeri khennn, huhuhu...

tapi aku singgah Jeli, rumah pusaka arwah tok ayah, tido satu malam kat sana.. dah lama tak balik kampung tok ayah... raya ketiga bangun awal pagi balik rumah ayah ibu aku kat Kota Bharu... tema raya ketiga hijau pucuk pisang =P



gambar baju full takde, nii jer yang hado pun, kihkihkih.... benci tau, kemain time makeup, nak ambik gambar laa apa laa, pastu sampai ke sudah takde gambar jugak, huh!!

sebelom sampai rumah parent aku ada laa singgah dua tempat beraya dulu, rumah kawan incik ridzuan ajer, otw nak ke kota bharu....

raya keempat ada kenduri kawen, so tema raya keempat pepel+biru+merah, wakakaka.... kau tengok sampai raya keempat pun nak bertema bagai... gedik sangat tau!!! ok tue jer sampai raya keempat, raya kelima kita rolling baju balik, hehehe....


dah laa tue jerlaa cite raya aku, dah malas nak menaip... raya kelima aku berkampung kat Tok Bali, ada kenduri housewarming rumah pak sedara.. dari pagi sampai ke malam melepak rumah baru dia.. raya keenam, hari sabtu duk rumah sudah, melepak ngan adik beradik pulak.. raya ketujuh hari ahad dah bertolak balik KL...

hingga jumpa lagi raya tahun depan...
nak mintak korang cerita pasal raya korang, err takpelaa aku dah baca, kemain baju raya sorang-sorang yer, mengerlip.. hehehe...

kbaiiii............

3 comments:

diary_ciknaa said...

ok, baru tau ni kaler hijau kepala itik..hahaha..tahun depan taknak beraya ber4 ke? larikkk..

nurulhuda said...

hahaha... kan.. kemain nurul gugel nak tnjuk kaler kat opismate time nak kirim kain sari tu tau... hijau baju kawen sakinah & asraff tue baru dia paham.. hehehe..

tahun depan mmg berempat dah pn, hehehe

Aty Fared said...

cantik nya kain sari...dulu selalu beli buat baju kebaya bagai...la ni memang malas nak menempah..kalau beli siap kain sari ni mahal ya hampun beratus2.. huhu