Thursday, May 22, 2014

::Part 5 - Shopping di Pekan Serikin::

selepas breakfast hari kedua di Kuching, breakfast kat hotel ajer pun... tempat pertama ialah jom kite shopping... yeeeaaayyyy!! ^___^

anak ibu kul 630am dah kena kejut bangun, nasib baik mandi mudah sebab aku isi air dalam bathtub suruh dia berendam 30minit, budak tue kemain ler suka, ingat mandi pool, hikhikhik....


Pekan Serikin terletak di sempadan Sarawak-Indonesia mengambil masa 1jam30minit dari bandar Kuching.. hanya dibuka pada hari sabtu dan ahad...... ajer kottttt, aku pun tak sure.. hari sabtu dari jam 8am - 5pm dan ahad bermula jam 8pm - 2pm.. maaf kalu aku silap kasi info =D



sepanjang perjalanan menuju ke Pekan Serikin, sila laa nikmati keindahan alam ciptaan Yang Maha Esa.. tak rugi tengok budaya hidup masyarakat lain nii kan ^_^

okay dah sampai.. apa lagi jom laa kite start servey barang dan mula keluarkan beg duit, hehehe...











tujuan aku nak shoping kain pua dan jugak nak tengok ler hiasan rumah murah-murah kan.. berkenan giler ngan tikar buluh tapi rege sampai rm200 beb....!! satu hal pulak aku kena pikir macam mane nak bawa balik KL tapi incik ridzuan kata boleh jer, so nampaknya lepas nii boleh kirim ngan incik ridzuan kalu dia datang outstation sarawak sebab aku dah tunjuk nak tikar buluh macam nii, macam tue... hehehe....

tengah syok shoping boleh pulak hujan kau, terpaksa laa aku beli payung tuk dak kecik tue.. ibu tak payung pun takpe asalkan boleh shoping, kihkihkih....

panjang jugak pasar kat Pekan Serikin nii, aku takde laa sampai ke penghujung sebab tengok macam repeat ajer jualannya.. dah dapat apa yang aku cari, terus caw, pi tempat lain pulak... buang masa jugak, nantikan tak boleh pi tempat lain... buang duit jugak, semua benda nak beli nanti kennn =)


bagi aku Pekan Serikin nii lebih kurang Rantau Panjang kat Kelantan.. ada jual baju, kain pua, hiasan rumah berasaskan rotan... menarik sebab peniaganya terdiri dari orang tempatan dan orang indonesia ^__^

aku pegi pun agak lewat sebab ada orang kata makin nak tutup kedai tue harga makin murah, boleh tawar kaw-kaw punyer ler... ahkak suka ler beli barang murah T_____T

No comments: