Tuesday, April 17, 2012

::tilam si kecik sudah di tangan =)::

selamat pagi dan.. Wah!! lama giler aku tak update kan? hampir dua minggu menyepikan diri.. bukan disengajakan tapi disebabkan takde cerita nak dikOngsi dan mOod bercerita pun takde sO better aku duk diam2, hehehe..

Erm, sekarang kandungan dah masuk 9bulan, lagi sebulan keluar laa si kecik nie, jadi untuk bulan terakhir, kita cerita pasal baby ajer laa ye (^_^) jangan jemu pulak tiap kali kOrang bukak belOg mak buyung nie tau..

masalah sukar tidO mengganggu kehidupanku, cewah!! pusing kanan salah, kiri salah tapi semalam aku dapat tidO dengan lenanya, yeay! =) letak bantal kecik bawah perut dan2 tue tidO padahal selama nie memang aku letak bantal pun, huhu..

bantal baru gambar angry bird, terkejut tgOk muka burung yang garang terus baby tidO, ahak tapi still datang Opis ngan muka mengantuk arini, huhu.. agaknya badan suruh aku cOver tidO dua tiga malam lepas tapi nak buat macam mane, bukan hari minggu bOleh tidO sampai tgah hari, huh!!

sO sOlutionnya kat Opis pagi nie, nak taknak terpaksa telan
v
v
v
 
nescafe, huhu.. sebenarnya aku pantang jangan minum nescafe @tea sepanjang tempOh pregnant tapi mengantuk punye pasal, terpaksa laa minum jugak (baby dah besar, takpe kan, kan? hehe) harap2 tak mengantuk laa hari nie, banyak kerja nak buat =)

mukadimah dah separuh cerita, ahak!! cerita tang tajuk tak sampai lagi.. nie baru nak cerita pasal tajuk, kihkih =D
v
v
tada!! tilam baby dah sampai ke rumah aku minggu lepas, baru hari nie nak cerita (^_^)

asalnya aku nak tempah tilam kekabu dalam internet.. set tilam kekabu, cadar, sarung bantal & cOmferter just rm140, murah kan? tapi biasa laa si bapak budak tak kasi, katanya takut kekabu tak Ori laa, nanti Orang tipu kalu beli dalam internet gitue, bapak budak tue memang cerewet..

last2 mak mertua aku cakap dia nak belikan, hadiah pertama untuk cucu katanya.. nak taknak terpaksa terima dengan rela hati.. Orang nak kasi, tak baik kalu kita tak terima kan, kan =D dah lama sebenarnya mak mertua aku beli tapi minggu lepas baru berpeluang balik ambik sebab pikir dah dOkat nak bersalin (=_=)

alhamdulillah semua barang baby dah ada, dah siap packing pun mane yang perlu bawak balik tuk guna time berpantang.. entah muat kereta ke tak, al-maklum laa kereta teman tue kecik ajer.. takkan nak Order kereta baru kOt, huhu (^_-) Erm, pasal kereta baru, kita pikir lain ye =)

diakhiri dengan gambar mak buyung OTW pergi kenduri kawen minggu lepas, time nie 8bulan lebih
v
v
v
 amacam, besar tak perutku? =p



**baby Oh baby, agak2 bila kamu nak keluar ye,
mak buyung nie dah tak larat nak bawak diri ;D 



4 comments:

diary_ciknaa said...

dah bape minggu ni mommy?
cam perut ciknaa je bentuk nye..
boolat! :D

nurulhuda said...

hehe, memang bOlat pun ;p

sekarang dah 9bulan, orang tua kata perut bolat gitu baby girl =D scan memang girl, keluar nanti tak tau ler girl ke bOy..

ciknaa baby girl jugak ker?

intan_blur said...

cantik jg tilam tu nurul..
corak cantik..hehhehe
untung menantu..dpt mertua yg pemurah..auwwww.. ;)

nurulhuda said...

huhu, hampeh akak.. tuk cucu dia, bukan tuk nurul pun.. smua dia yang pilih, kita trima ngan tangan terbuka laa