Tuesday, October 5, 2010

::ulasan filem; MAGIKA::

Dah lama cik nurul tak bagi ulasan wayang kan? Aku pun lepas tukar status, baru ada kesempatan tgOk wayang semalam =D filem MAGIKA pilihan kali nie, he3.. ramai sangat Orang kata filem nie best sO apa lagi nak jugak lah gedik” tgOk sama kan.. dah alang” ada Orang nak belanja pulak tue..
ermmm!! sapa lagi en ridzuan lah ^_-
Tuk filem muzikal terbaru nie, bagi aku kalu dalam skala permarkahan bintang satu hingga lima, aku boleh kasi empat.. okylah tue.. nak bagi full bintang pun takleh jugak sebab semua benda tak perfect maa ^_^
Al-kisah filem nie, rasanya semua Orang dah tahu kan?
Si kakak mencari adiknya yang hilang dalam dunia MAGIKA.. senang cite filem nie diambik pOintnya dengan satu pesanan Orang tua”, jangan main waktu senja, nanti disorok bunian.. lebih kurang lah jalan cite filem MAGIKA nie dengan pesanan dulukala tue..
Dalam filem nie jugak terselit banyak cite dOngeng melayu, antaranya BADANG; lakOnan mawi, NENEK KEBAYAN; ziana zain & AWANG KENIT, MAHSURI; vanidah imran, HANG TUAH LIMA BERSAUDARA; geng ahli senario, PAK PANDIR dan bnyak lagi lah cite” dOngeng melayu yang lain.. kOrang tgOk baru tahu, huhu..
Dengan kawasan shooting yang menarik, dengan grafik yang hebat dan dikira yang paling canggih kat malaysia nie, dengan nyanyian yang boleh dikira ala” okey gitue dan yang penting pemilihan pelakOn yang tepat dapat menghidupkan lagi jalan cite filem nie.. selalunya teater yang suka wat muzikal nie kan..
sO berjaya lah sebuah filem yang diberi nama MAGIKA =p
bOleh dikatakan filem muzikal terbitan KRU kali nie adalah satu kejayaan untuk industri perfileman kat Malaysia, satu cObaan yang berani.. tepuk tangan cikit ^_^ yelah mane ada lagi filem” muzikal mcam nie kan.. kalu ada pun tak bnyak kat Malaysia nie, tak berkembang sangat..
syabas diucapkan kepada KRU production kerna menaikkan lagi bidang seni perfileman melayu ^_-

"jangan lupa tgOk saya ye =D"

No comments: