Monday, April 26, 2010

::macam nie ke nak berniaga?::

hal lama tapi aku dah lamaaaa jugak sakit hati, nak jugak cite kat cnie, bOleh kan? kalu aku tak luahkan nanti tersekat2 kat anak tekak nie, huhu =D
kejadian berlaku dalam dua minggu lepas gitue kat jalan tar.. satu kedai jual tudung kat area semua hOuse.. kalu kOrg terOr, mesti tau lah area mane yang aku bagitau nie..
aku, sutie & cik yunie nak beli tudung tuk baju sanding nanti.. malas nak beli kat ariani sebab rasa mcam harga tak berbalOi2 pulak.. ajak sutie pi beli sebab die memang terOr tudung2 yang ade awning nie..
sutie pun bawak ktOrg kat satu kedai nie, Oky lah bnyak chOise kat citue tapi kebetulan time aku nak beli kaler putih takde pulak.. akak kedai tue tnya lah nak tudung putih tuk ape, aku ckap lah tuk sanding.. die kate kaler putih susu pun Oky.. aku pn tgOk Oky lah sebab manik di baju aku tue ade lah kaler2 putih susu.. tapi aku tak sure lah masuk ke tak..
minggu lepas terdetik hati nak masuk kedai tue balik, masuk2 jer bnyakkkk kaler putih maybe stOk baru sampai lah kOt.. aku pun tanya lah, bOleh ke tukar sebab tak pakai lagi tudung tue.. die tanya bile beli, aku ckap lah dlam tiga empat hari lepas.. die ckap takleh tukar sebab tudung aku beli tue stOk lama..
Oky lah, fine lah kan tapi mcam lah kalu tukar, tudung aku beli tue dah tak laku, bukan nya Outdated pun, baru tiga empat hari kOt, huhu..
aku pun ajak lah yunie kuar, tak kan nak beli dua tiga helai kaler yang seakan2 sama.. aku berpusing badan ajer, kOrg tau ape yang akak kedai tue ckap.. die ckap; 'ermmm, saje tanya tue, bukan nak beli pun'.. ngan tOne suara nya mcam ala2 karettt gitue, muka mnyampah, tangan duk lipat2 tudung..
sakitttttttt nya hati aku.. kalu aku tak beli pun, tak yah lah duk mengata belakang ke, biar lah custOmer kuar dulu kan.. nie dah lah ckap kuat, nasib baik time tue Orang tak ramai.. aku dah bengang dah tapi entah mcam mane aku tak lawan balik, aku mcam tergamam+terkejut kOt..
"helO cik akak kedai nO .... kalu setakat tudung harga rm45 tue, saya boleh beli lah.. bukan satu, 10 helai skali gus pun saya bOleh beli time tue.. tak cukup tunai, dlam bank berlambak lagi duit saya.. dah saya tak berkenan kenape nak beli pulak.. kalu beli pun mungkin bukan kedai awak lah.. tak hingin nya saya nak laku kan kedai awak tue.. tudung yang awak jual tue bukan kat kedai awak ajer, kedai lain pun ade brand tue.. dah lah ckap berlagak, kOnun nyer jahit sendiri.."
sakitttt ati aku.. memang aku anti lah ngan kedai tue lepas nie.. nanti nak ckap ngan sutie, biar sutie pn anti ngan kedai tue.. kO buat aku sakit ati kan, aku pun akan sakit kan ati kO jugak, huhu..
geram aku ngan Orang yang berniaga mcam nie, tak pandai ambik ati langsung.. mcam lah semua Org yang masuk kedai die tue kuar ngan beli barang.. agak2 yang tak beli barang tue, die sOund mcam tue jugak ke??
P/s: cik andam aku ade kat KL, nak tunjuk tudung tue kat die, kalu Oky tak yah beli lain ^_^


No comments: