Wednesday, December 31, 2014

::Snow Bear / Malish Lifestyle - BreastPump pilihan::

jenuh jugak nak pilih breastpump nii ye.. dah ler aku banyak kerja dua tiga minggu lepas, takde masa survey pun curi-curi time kerja, time rehat.. kat rumah memang takdan laa pegang tepon berebut ngan anak, kang pegang tepon lama-lama tak berasap dapur aku... jeling tajam incik suami kang..

tapi disebabkan semangat nak fully BF yang second nii, dalam buzy tue aku buat laa survey seimbas lalu cari breastpump, brand mane berkenan yang mampu ikut bajet sendiri... pilih kedai, pi beli dan settel ^__^ hehehe..

ada dua brand yang aku survey, dua kedai.. okay cukup laa tue, kang banyak sangat pening pulak kepala mak incik, kihkihkih...

aku cari yang single pump ajer pun, kang beriya beli double pump susunya takde... frust pulak!! ada bermacam brand yang aku survey tapi yang penting kena ikut bajet laa.. aku bajet dalam RM250 sekali ngan free gift =D

lepas survey, dikaji, diselidik selama dua hari berturut-turut, pilihan aku
- Snow Bear Advanced Breastpump
tapi stok takde pulak bila tanya kat kedai yang aku survey tue... terpaksa laa cancel...

- Malish Mango Electric Breastpump
RM280 + 6free gift, ada screen LCD boleh tengok cara dia berfungsi.. menarik tapi sebab lebih cikit dari bajet aku, hold dulu... RM30 ajer pun lebihnya, hahaha...

- Snow Bear/Malish Lifestyle Micro Electric Breastpump (snow bear pinky)
rm230 + 6free gift.. lepas tilik belek apa semua, aku beli laa yang nii... cukup bajet, fungsi pun sama ngan Malish Mango tadi cuma bezanya takde LCD screen itu ajer pun.. okay laa, buat permulaan kan....

aku beli kat FB BreastPumps Murah, beli kat kedai dia di Bangi sebab aku nak tengok cara ia berfungsi, pastu nak bandingkan apa beza antara Malish Mango ngan Snow Bear Pinky tue..

aku beli harga rm230 pakai duit OT, ngam-ngam pulak tue, hahaha... kenangan weii, OT sebulan boleh beli breastpump nii... dapat 6free gift


- beg v-cool 2in1 (boleh simpan susu & pam)
- autumz ice brick
- dua botol BPA Free
- satu kotak Malish plastic storage
- cable power bank, kena beli power bank laa pulak lepas nii..
- beg bunjut isi pam


nii ler rupanya breastpump aku beli tue.. comeiii tak? pink lagi sebab tue nama glemer dia Snow Bear Pinky, hehehe...


aku beli tambah botol susu sebab rasanya tak cukup botol free tue... yang lain-lain nantilaa, lepas pantang kite sambung shoping tuk buat stok EBM pulak =D


nii breastpump zaman Raisya, jenis pakai bateri dan baru aku tau rupanya boleh pakai adaptor jugak.. harap boleh pakai lagi laa, boleh aku buat spare simpan kat opis ker, tengok laa dulu macam mane nanti...

dapat beli breastpump seronok sangat sebab hajat dah tercapai, semoga nak fully BF sampai dua tahun pun tercapai jugak.. jangan tanya aku lagi best ke tak pakai pam nii, belum try.. nanti aku buat review lain  yer T____T

No comments: