Tuesday, September 24, 2013

::bunga api punya pasal, bulan nii tiga kali ulang alik Putrajaya::

hambik ko tajuk kemain panjangnya ^_^
amaran!! entry nii memang banyak gambar, sajer aku nak tepek gambar banyak-banyak..

bukan tak pernah tengok bunga api, dari rumah pun nampak bunga api masa sambutan tahun baru.. dentam dentum tapi nii saje nak merasai kemeriahan depan mata =D

malam merdeka dapat tengok tapi kesimpulannya, tengok dari jauh - tak best!!
malam sabtu 14/9, tengok dari jauh + hujan renyai - tak best jugak!!

banyak drama terjadi sebelom dapat tengok bunga api so kasi kesimpulan sudah, malas nak cerita..

esoknya 15/9 repeat lagi pi putrajaya dan kali nii kena pastikan berbaloi datang tengok bunga api ^_^ sampai putrajaya dalam kul 430pm.. ko tengok punya semangat.. [bunga api ajer pun!!]

sebenarnya nak bawa cik raisya main kereta dia, tiap hari duk tunjuk kereta tue, mane nak main kat rumah, bukan rumah besar.. so aku janji nak bawak dia pi taman, main laa puas-puas.. 

ayah control remove, ibu ambik gambar, dia santai pandang kiri kanan.. huhuhu..

excited tengok orang main kat playground.. aku masih belom lepaskan dia main playground sesorang, naik gelongsor tue semua sebab aku risau kena tolak.. aku tak sanggup nak tengok dia kena tolak ngan budak besaq..

kalu main gelongsor pun aku akan pastikan takde ramai sangat budak yang main gelongsor sama.. ibaratnya gelongsor nii raisya yang punya, hahaha... okay nampak macam keji sangat!! 


kejap aje main playground, main pun satu benda nii ajer... pastu main kereta pusing satu taman..


jurukamera tak profesional bersama model suam-suam kuku, ahak!!!






sudah ler tue dak tecit, kasi ibu pulak.. asyik kamu ajer interfrem dalam blog ibu.. nasib baik kamu tomeiii, auchhh!!!



cukup laa tue, ibu ayah takyah interfrem lelebih... sekeping dua cukup, hehehe...



dari petang sampai kemalam.. hambik ko siap berpicnic bagai depan tasik... takpela sekali sekala kan apa salahnya.. nak puaskan hati, lepas tue memang aku takde repeat daa.. tunggu laa 10tahun lagi baru aku teringin nak tengok bunga api balik, hahaha 

tepat jam 10pm, pertunjukan bunga api bermula selama 20minit..
"tunggu berejam semata-mata nak tengok bunga api 20minit?"
bagi orang lain memang aku tak tau laa tapi bagi aku memang berbaloi kalu dapat duduk depan dan tengok full view tanpa halangan dari pokok dan bangunan ^_^
















nii pertunjukan bunga api dari USA kalu tak silap aku.. habis pertunjukan terus balik KL, nasib baik jalan tak jem..

memang berbaloi dah ler free, hehehe... raisya tengok 10minit lepas tue dia bantai tidor.. orang lain kalut tengok bunga api dia menido pulak.. bising kot, lena pulak tue dia.. mengantuk, penat sangat ler tue main petangnya.. tak kesah ler raisya asalkan ibu dapat tengok, hahaha.. Eh, jap!! nii sape nak tengok sebenarnya, nak kasi anak tengok tapi ibu pulak yang hover, hehehe ^_^

kalu tak silap aku ada final dan pengumuman sape menang 2hb okt nanti.. sape nak tengok boleh laa tapi aku tak join dah kot, cukup laa aritu..

*seminggu lebih terperap dalam draft, punya laa malas nak update blog sekarang nii, adoiii...

No comments: