Friday, March 5, 2010

::wedding checklist 1::

aku dah start wat wedding checklist nie, hahaha.. *sape2 tak suke bOleh terus tutup blOg aku nie ye~ selalu nyer ape yang kita publish tak smesti nyer diterima dek smue Org, iya idOk?
checklist nie pn aku buat bukan tuk diri aku ajer tapi tuk bakal2 pengantin yang lain.. mcam ade ssetngah Org kata 'sharing is caring', hakhak.. betOl ke perumpamaan aku nie, blasah jer lah T_T

#baju akad nikah
- aku beli yang dah siap.. knape beli bukan sewa? kalu smue sewa takde lah baju kenangan aku time kawen, iya tak? dah servey kat Shah Alam, dah ade yang berkenan pn just tunggu masa nak beli ajer.. awal lagi nak beli, tgOk lah bulan depan ke kan ^_^
#baju bersanding
- dah bOoking ngan satu butik kat Qelate.. tema kaler masih dlam perbincangan sbb butik tue nak beli baju baru sO die suruh aku request warna ape yang aku nak.. dah plih kaler pn, nnt lah cOmfirm kan balik ngan die.. aku ni jenis tak percaya Org sngat; takut kne tipu ke, tak puas ati ke sbb tue aku ambik butik yang aku kenal Org dlam nye, sO klu last2 minit pn nO prOblem, hakhak..
#baju bertandang
- nie pn aku ambik butik Org yg aku knal; wife mmber en ridzuan.. dah bOoking tarikh, kaler semue.. just nak tunggu awal blan Mei tuk final fitting.. lega satu hal dah settel, hakhak ^_^
#cincin, gelang, rantai
- aiyaaa.. blOm beli lagi lah beb.. tak tau lagi nak brng kmas ape? nak design sendiri @ beli yang dah siap.. tgOk keadaan dulu lah mcam mane nnt =]]

#barang hantaran
- just tinggal dua brng hantaran lagi yang blOm beli.. nnt lah nak tnggu en ridzuan dtng dulu, baru bOleh pegi beli tOgether2 ^_-

#kad kawen
- mmber en ridzuan yang akan wat kad kawen ktOrg nnt, aku dah ade design yang berkenan.. nntlah bulan depan baru buat kOt.. kalu rajin aku buat sendiri =D
#doorgift
- just tinggal paper beg & plastik kuih, yang lelain dah siap..
#catering
- aku serahkan bab2 mkanan kenduri nnt kat ibu.. aku tukang hulur duit jer nnt, hakhak..
#DJ
- dulu aku angan2 nak achik bawak band die sendiri tuk kenduri kawen aku tapi skrg die dah kat Australia, sO tak dpat lah.. almak nyer pasang lagu CD jer lah nnt, huhuhu..
#penginapan pihak lelaki
- dah bOoking satu umah dua tingkat tuk family en ridzuan nnt, tak tau lah ckup ke tak? umah tue pn dah ckup besar aku tgOk, klu rOmbongan die rmai terpaksa lah aku cari umah sbijik lagi..
#pelamin, mak andam, fotografi
- smue aku ambik skali ngan pakej baju pengantin kat butik memasing, sOnang keje.. tak yah pkir lagi ^_^
#kursus kawen, bOrang nikah
- aku dah ambik kursus kawen time duk kOlej lagi.. bOleh guna lagi kOt, kata sepanjang hayat, hihihi.. segala bOrang2 nikah nie semue aku serah kat ayah tOlong ambik kan, nnt aku just isi jer =D
nie ajer lah yang aku ingat stakat masa skrang.. alah, nnt2 aku bOleh update lagi kan ^_^
agak2 aku ade termiss ape2 kOrg bgtau lah ye.. al-maklum lah baru 1st time nak kawen, hakhak.. kakak abang takde nak tnya bab2 kawen2 nie, sOb.. sOb.. hanya kOrg lah tmpat aku bertanya, cewahhh!!!

1 comment:

nurulhuda said...

amboi...panjang berjela ulasan dia.anyway..ok la wat list cm nie.nnt kte tau la aper yg dah ader, aper yg blum ader..good2..(wan)