Saturday, December 12, 2009

::kerna sbuah kete::

smlm kan aku kan offday kan, huhu =p
why??
sbb kete aku still tak leh nak start..
mlm sblom nya edy dh masuk kan air beteri dlam kete aku sbb air bateri mmg dah kering giler.. aku tau.. aku tau... korng nk ckp aku tak pndai jga kete kan?? mmg pn, huhu.. aku hrapkan time service smata-mata =D
bile aku try start enjin pagi nya, still tak leh on jgk.. tpksa lah mntak tlong edy lg.. die cbutkan enjin kete aku & then kami ke kedai sbb die kata nk try cas dlu.. so aku pn, ikut suke die lah.. cas kete rm10 & kul 2 blh ambik..
yunie pn demam smlm so buat aku pn jadik tak de mood nk dtng keje jgk.. maka nya aku offday sesama die, hehe..
pastu kan smlm kat umah aku tu tpak psar mlm.. kul 4 diorng dh start bniaga, kul 5 bru si edy gi ambik bteri tu.. aku ni kat umah dh runsing dah.. yelah kete kat tgh2 tpak psar mlam, risau ler.. orng nk bniaga kan, kete aku plk halang diaorng bniaga..
kwan wan dtng nk tlong & aku gi kat kete, ckp kat orng tpak tu sruh tolak kan kete.. kete aku kne tlak lah smlm, nsib baik orng tak rmai lg time tu, huhu.. TQ ler kat mamat psr mlm tu sbb tolak kan kete aku =p
bile edy try msukkan je bateri tu.. bile try start je, yahoo yabedabedu... dh blh pkai kete.. tapi still tak leh guna lma bateri tu.. aku tetap kne beli yg bteri baru, huhu.. *tnggu wan dtng lh hjung mggu dpan, nnt baru tkar..
knape kete aku ni cpat sgt abis air bteri nya;
1. sbb aku kan ltak kete tngah pnas, so sgala cecair dlm enjin tu cpat habis.. die mgwap lh..
2. last service time nk blik kg rya pose dlu =p aku tau dh lama aku tak service, still dlm KM die lagi ok, sbb tu aku tak service time blik rya haji haritu..
3. aku tak prnah bukak pn boot dpan tu.. lpas ni kne slalu bukak lh.. ater nk ke kete tu rosak lg, huhu..
so kpda smue pgguna kete; t'utamanya pompuan, baik korng rajin2 ckit bukak boot kete tu, cewahh.. aku igatkan diri aku sndri jgk.. baik slalu check sbb kete viva slalu ade bateri problem.. bkn aku ckp tp apek kdai bateri yg ckap tau..
saling igat-mgingati lah sesama kite =D

No comments: