Saturday, December 26, 2009

::duitku dh melayang separuh::

dpt je duit kutu, aku trus gi beli bateri baru.. kan ke ari tu bateri kete aku dh kong, so beter beli yg baru sbl0m tmbul mslah lain plk nnt =p
aku ni bukan reti sngat bab2 kete ni, nsib baik mggu tu wan dtng.. maka nya cpat2 aku ajak die gi kedai bateri..
memula niat nya nk beli bateri baru ajer... then tetiba teringat yg tayar tu aligment die dah lari blah kanan so ape lg time ade duit lah blh wat aligment & balancing tayar skali..

ni bateri lama ye tuan2, puan2.. bateri baru tak dan nk ambik gmbar tapi brand CENTURY, jenis sel kering.. so takde lh duk kalut nk isi air bateri nnt..
cara diorng balancing tayar nie, alah tukar tyar lah sonang cite.. tayar depan letak kat blakang, tnyar blakang ltak depan.. gitu lah gaya nya.. & diorng akan check dlu tayar tu, kot2 lah ade yg dh terbelah ke ape ke kan..
nsib baik diorng check dlu sbb salah satu tyar aku dah mngelembung.. tnggu masa tuk pecah je kot.. tayar tu dah tegang giler, huhuhu.. aku pn heran, perodua tak check ke slama nie.. ni yg buat aku skit ati nie.. terpaksa lah aku beli tayar lain plk, arhhh...
sblom tukar tu, tukar nie kne lah tau dlu brape ongkos nyer kan, nnt tak ckup bajet plk, huhu.. dh siap smue nyer, dpat lah bill.. time nk mmbayar yg liat nie, haha =D
tgk lh, pnuh di isi nyer kat resit tu.. korng tau brape habis;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
sparuh dr duit kutu aku tu, arhhhhh... tak dan eden nk mnyimpan.. *aku guna duit sndri oky, blom jadi laki aku, blom blh kikis lg, haha.. tak pelah nk wat mcm mane kan.. kete kne jgk service nya, kalu tak nnt lagi bnyak rosak nya..
klu dah pkai kete mcm nie lah, maintainance tinggi.. ni baru kete viva, klu pkai kete idaman eden.. tak ke haru biru nnt nk cari ongkos nyer, huhu..
ni pn wan ade ati lagi nk beli kete.. oppsss, kete ape ye, rahsiaaaaa =p

No comments: