Tuesday, September 13, 2011

::sudah dihantar ke bengkel::

sambungan dari kejadian itu =D

semalam kan aku halfday sO bermulalah misi mencari bengkel untuk repair kereta.. memula aku pergi bengkel panel insurans tapiiii cerewet yang amat prOsesnya =(

kerani bengkel nie siap nakkan salinan repOrt pOlis yang cOmplete ngan gambar..
akuan pOlis mengatakan aku tak bersalah,
salinan rOadtax, rOadtax kereta yang langgar,
pOlisi insurans, pOlisi insurans kereta yang langgar..
pastu banyak lagi lah dOkumen lainnya.. tue pun belOm tentu lagi insurans cOver sepenuhnya =(

banyak sangat prOsesnya, aku try tanya kat pusat servis perOdua pulak, memula pi perOdua jalan genting klang tapi kat situ just cOver untuk etiqa and multipurpOse insurans sO dia suggest pi perOdua keramat sebab keramat cOver untuk takaful insurans =)

OTW nak ke keramat ternampak pusat servis perOdua area zOo negara sO alang-alang tue singgah lah tanya and happy sangat sObab bOleh buat terus kat situ ^_^

prOsesnya pun mudah just nakkan salinan repOrt pOlis, pOlisi insurans, geran and IC pemilik sahaja.. pastu semua cOst akan dicOver sepenuhnya Oleh insurans =) mudah pun kan?

kereta dah masuk bengkel hari nie sO tunggu Orang perOdua submit claim then Orang insurans turun check then bOlehlah perOdua repair apa yang patut =D

tapiiiiiii tak tahu berapa lama masa untuk semua tue, sebulan dua bulan, huh!! harapnya tak lama laa, kalu sebulan tue aku bOleh tahan lagi lah tapi kalu dua tiga bulan...


P/S:
nak pi memana terpaksa laa
jadi minah rempit jap!!



No comments: