Wednesday, April 13, 2011

::nak slahkan siapa?::

pelajar tumbuk guru, guru belasah pelajar.. pelajar sekOlah sini bergaduh ngan pelajar sekOlah sana.. apa nak jadi ngan pelajar2 nie semua? nak salahkan pelajar@guru?

ermm!! malas nak masuk campur, apatah lagi kOmen hal mereka; biar pihak berkenaan yang handle tapi bila melibatkan adik-adik kesayanganku, haruslah aku terlibat sama ^_^

cik nurul ada dua adik tinggal kat asrama; sOrang kat Kelantan, sOrang lagi kat Penang.. kOrang nak dengar cerita mane dulu?? kita ambik yang dOkat dulu Oky =D

part yang pertama ;P
hari ahad, dua tiga hari yang lepas =] adik lelaki yang duk kat asrama Kelantan tue demam.. bukan kata cikgu, warden asrama pun tak bawak pi hOspital..

terkial2 lah adik aku pi hOspital sendiri, tue pun sObab kawan dia yang suruh, tgOk macam teruk dah demamnya..

pi hOspital Tanah Merah, driver van asrama yang ngantar, takpe laa tapi nak balik asrama driver tak datang2 ambik, terpaksa lah adik aku balik sendiri, apa kes?

adik aku demam, bukannya segar-bugar.. dek pitamnya tengah jalan siapa susah??

nak cOll? handset dilarang bawak ke sekOlah.. guna public phOne? aku tak caya ada public phOne yang mOlek sekarang, semua jahanam..

hari nie hari ketiga dia demam, dOc suspek campak@denggi.. dia balik rumah naik bus sendiri, apasal warden tak ngantar? aku tak puas hati nie... kalu apa2 jadi kat adik aku tengah jalan, siapa nak tanggungjawab?

part yang kedua ;P
balik hujung minggu, ibu ayah tgOk lengan dia ada satu garis panjang siap ada kesan darah, basah lagi sO bertanyalah si ibu;
awet lengan tue Kay, hang gadOh kO?
*tetiba ibu cakap perak pulak, huhu~
adik aku cakap dia kena rOtan kat sekOlah.. pasal apa pulak?

rupanya satu hari tue adik aku ada aktiviti sukan, penatt and tertidO time Orang pi sembahyang maghrib berjemaah, warden wat spOt-check and adik aku & the geng pun kene lah rOtan..

kawan2 lain kene rOtan kat bOntut tapi dia pulak kat tapak tangan... warden libas rOtan macam mana entah, hujung rOtan tue terkena lengan dan berdarah... tak pepasal adik aku dapat parut free, huhu..

keesOkannya pergi sekOlah, nasib baik ada cikgu nampak lengan adik aku berdarah, sapu Obat semua and ajak dia pi repOrt kat pengetua pasal warden tue.... adik aku suci Oky, dia tak nak repOrt pun pasal kO wahai warden!!

Pesanan untuk warden tue ^_-
aku tak marah kalu kO nak rOtan adik aku sekalipun tapi biarlah bertempat, adik aku baru sekali tertangkap tak pi sembahyang jemaah, yang kO dah rOtan tue apasal.. atleast bagi lah amaran dulu ke, apa ke kan.. kalu dah banyak kali & degil jugak, kO rOtan lah nak rOtan pun... pikir lah sikit?

part yang ketiga =]
adik aku yang duk Penang tue; insan istimewa, cacat pendengaran tapiiiii apa punya bangang peraturan yang sekOlah dia kasi;


PELAJAR DILARANG BAWA HANDSET KE SEKOLAH

peraturan nie rasanya kementerian yang tentukan tapi kalu dah sekOlah yang kesemua pelajarnya mempunyai masalah cacat pendengaran, tak bOleh ke mintak excuse dengan kementerian?

helO, cikgu pengetua!!! pelajar kO tue pekak dan bisu, macam mane diaOrang nak berhubung ngan mak ayah kalu dah tepOn takleh bawak? nak cOll cOmfirm lah tak dengar apa, atleast ada handset, bOleh jugak SMS tapi kalu dah TAK BOLEH BAWA HANDSET?

macam mane mak ayah nak tahu keadaan anak mereka... kalu dekat bOleh jenguk tapi kalu dah jauh, macam mane? tak bOleh pikir ke?

kOrang nak tahu, adik aku yang duk Penang tue last balik KG CNY dulu and sampai sekarang ibu tak tahu keadaan adik aku tue macam mane? sihat ke, demam ke? duit belanja cukup tak?

hari tue adik aku balik ngan bus, katakan dia kene culik tengah jalan ke kan, kitaOrang tak tahu apa, dah macam hilang cOntact.. *perumpamaan aje, harap2 takde apa2 perkara buruk kat dia =p~

apa lagi nak cakap ye? entry luah perasaan memanjang, naik hantu kOt aku hari nie, hakhak.. tue ajer yang ingat wat masa sekarang, nanti ada aku update lagi ye ^_^

patutlah sekarang banyak sangat kes yang melibatkan pelajar & cikgu.. bukan nak salahkan siapa2 cuma pikirlah setiap apa yang berlaku mesti ada puncanya...

tak semua pelajar yang memulakan sesuatu masalah dan cikgu pun tak semua yang budiman dan tOleransi =D

cikgu2 diluar sana, harap maap harap ampun, bukan nak marah cuma nak bercakap bagi pihak keluarga pelajar2 ^_- winks, peace!!
V
V
V
V
V
V
V

akhiri dengan gambar adik2 saya di hari pertama persekOlahan 2011... gambar diambik Oleh si ayah dan terus MMS ke anak2 nya yang lain =D




No comments: