Friday, April 29, 2011

::bersiap sedia balik KG::

semalam hujan lebat kan? pagi tadi pun hujan lebat giler, aku dah risau macam mane nak masukkan barang dalam kereta..

ingat lepas kerja terus drive balik Perak sO standby barang dalam kereta siap2 =D kalu guna payung, basah jugak nanti.. dah lah air bateri, minyak enjin tak check lagi...


tapi nasib baik kul 815am, hujan dah reda =D

bOleh packing barang masuk kereta.. nak isi air, air mineral pulak takde kat rumah, selalu ada stOk, dah habis kOt sO terpaksa lah isi kat Opis ajer nanti, huhu..


beg balik kampung semalam dah settel ^_-

satu beg baju, satu beg laptOp & handbeg.. cukup lah tue... bawak pun baju jalan jer, baju duk rumah kat rumah mertua aku pun berlambak dah...


minyak kereta ada empat bar lagi..

ikutkan pengkiraan yang lepas2, ipOh pun bOleh sampai nie.. Erm! malas lah nak isi full, lagipun aku guna highway, petrOl pam berlambak.. kalu nanti pi makan angin, incik ridzuan isi lah.. jimat duit aku, ahak!!


alamak! tOuch n gO belOm tOpup lah..

Erm! mane nak tOpup nie? takpelah, kalu kat tOl nanti ada lOrong tambah nilai, aku tOpup la.. tak pun guna tunai lah jawabnya ^_-

tapi malas beratur tunai nie, mesti Q panjang kan? lagi2 public hOliday minggu nie, huhu.. kene tOpup jugak sebelOm masuk highway nanti..


jap nak pikir! tOl Jalan Duta ke Sungai Buluh yang ada lOrong tambah nilai yer? kat restOren jejantas ada lah tapi aku pulak tak reti guna... argh!! tOpup kat 7E @ petrOl pam la jap lagi..


bekalan tuk drive dah ready..

cOklat mentOs jer tuk hilangkan rasa mengantuk =D air mineral nanti kene isi jugak.. tue penting tuk hilangkan dahaga dan emergency kOt2 lah enjin panas tetiba..


semua dah siap, semua dah lengkap sO bOleh lah kita balik kampung, yahOo!!

Eh, jap! sepatutnya incik ridzuan takde dalam gambar tue.. kali nie aku balik sesOrang diri, gambar lama sO sila abaikan muka happy gila incik ridzuan Oke..

dOakan perjalanan aku nanti ^_^

No comments: