Monday, March 5, 2012

::entry sekali harung =)::

arini mOnday blues sikit.. biasalah hujung minggu bersenang-lenang dirumah, Ofcourse 1st day kerja liatttt yang amat nak ke Opis.. drive sendiri pulak tue, lagi malasss rasanya (^_^)

hujung minggu takde kemana pun.. ada jer kat rumah, incik ridzuan keluar servis kereta pastu pi tlOng servis kOmputer kawan dia, lewat malam baru balik..

aku pulak malas nak ikut, better duk rumah banyak kerja bOleh buat.. pagi sabtu sebelOm incik ridzuan turun KL, aku ajak dia pi pasar cari lauk mentah, barang dapur semua..

lepas pi pasar tinggal laa aku sOrg diri kat rumah.. sapu sana sini, cuci tOilet, basuh dan lipat semua kain baju.. waduh!! serius penat giler, terutamanya tang cuci tOilet.. memang tak larat, lepas nie kene minta jasa baik incik ridzuan laa sental tOilet, hehehe..

hari sabtu berakhir dengan takde snap gambar, penat beb!! nak ambik handset bergambar pun tak larat.. kOrang bOleh bayangkan ke tak ketidaklaratan aku tue, ahak!!

hari ahad menyusul, free sikit sebab semua kerja banyakkan dah settel hari sabtunya..

Oh!! dapur tak settel kemas lagi sebab banyak kerja nak kene buat.. aku nak packing barang taknak guna masuk kOtak, sampai sekarang kOtaknya tak keluarkan lagi, hehehe..

lepas lunch tOlong incik ridzuan kOpek ikan bilis =) sambil kOpek ikan bilis sambil layan VCD, ahak.. siap kOpek ikan bilis incik ridzuan ajak pi mandi sungai.. cuaca panas kan semalam sO apa lagi setuju jer laa ;p

destinasi mestilah kat ulu kalOng, kawasan bersih, air pun tenang.. tak jauh mane pun, 5minit naik motor dah sampai..

kat sini pun ada chalet tapi idOk ler teman tempah chalet ater rumahnya sekangkang kera, nak chalet jugak ker? harga chalet semurah rm50 dan berbalOi2.. siap bOleh BBQ lagi..

time tue dah kul 530ptg, Orang pun dah balik.. tue pasal lengang jer..

1st time incik ridzuan datang sini tapi aku dah biasa sebab nie tempat kegemaran makcik & pakcikku kalu nak mandi sungai =) diaOrg siap sewa chalet sebab datang dari pagi sampai ke petang, then BBQ..

Wah!! windunya mandi manda reramai.. sutie, pak muda bila nak mandi sungai lagiiiiii....

incik ridzuan syOk laa bOleh berenang sesuka hati..

takde Orang sO sungai nie aku yang punyer, hahaha..

mandi pun tak lama, kul 645ptg dah bersiap nak balik.. sebelOm balik kita jalan2 cari makan dulu, perut dah lapar, sementara nak dinner kita santap benda simple2 dulu wat alas perut (^_-)


**pregnancy checkup kul 2ptg karang, tak sabar
nak timbang berapa laa berat aku naik kali nie, huhu..



No comments: