Wednesday, February 27, 2013

::stok susu, pampers raisya::

auu cak!!! ^_^
hehehe.. 

semalam hari gaji dan selalunya bila keluarkan duit gaji,
benda pertama aku belanja adalah susu pampers raisya..

raisya minum susu dupro dumex langkah 2..
sebulan aku peruntukan empat pack 1kg..
satu pack untuk satu minggu ^_^

aku tak suka beli pack kecik.. dah ler kecik, mahal pulak..
better beli pack besar, murah pun murah, iye tak? ^_^
benda sama buat apa nak bazirkan duit..
sebelom beli, selalunya aku servey harga dulu..
cari pasaraya mane yang tawarkan harga paling murah..
dan ini adalah hasil servey aku untuk dupro dumex;

Carefour rm25.25
Speedmart rm25.50
Econsave rm25.80
Mydian rm25.80
Giant rm 27.29
Jusco rm 27.70
Tesco rm27.70

kat carefour harga lebih murah tapi memandangkan jauh,
susah dan leceh setakat nak beli susu pun kena masuk carefour
jadi aku beli ajer kat Speedmart =)
dekat opis, kat area rumah pun hado..

memang harga takde laa beza jauh sangat
tapi kalu dah beli banyak terasa jugak beb..
lagipun dah tahu kat situ murah kan,
buat apa nak pi beli tempat mahal pulak ^_-

raisya pakai drypers wee wee dry saiz M..
macam aku cakap, aku suka beli saiz besar..
dua pack drypers M80 cukup untuk sebulan..
dan hasil servey aku;

Billion rm33.48
Mydin rm34.90
Speedmart rm35.90
Giant rm35.99
Econsave rm36.90
Tesco rm38.90
Jusco rm42.90

kalu pampers aku suka beli time offer, murah =)
tesco suka buat offer tapi offer dia tak tentu masa,
memang banyak jimat laa kalu beli time ada offer ginii..
kekadang rm30.99, bulan lepas aku dapat harga rm31.98..
dah ler bukan time gaji, nasib baik ada standby duit, huh!!
tue pasal empat pack aku beli, cukup tuk dua bulan ^_^

untuk raisya aku bajet rm200 belanja barang dia..
nii tak termasuk baju yer, baju aku pakai duit lain =D

dan selalunya lepas beli susu pampers, ada balance lagi..
duit balance tuelah aku belikan botol susu ke, puting..
pencuci baju dia.. pencuci botol susu dan keperluan lain..

kalu ada balance lagi,
aku masuk poket sendiri, wakakaka =_=


6 comments:

Julia Johari said...

Pandai mommy buat perbandingan harga...ju pun suka buat survey...btol ari tuh tesco ada buat harga murah utk dryper...borong 4 sekali gus...hehhe suka pkai drypers sbb ia tahan lama dan cpt keringg

diary_ciknaa said...

same lorr. tp afiq dulac lg. plus drpers m80.. kene stok byk2, bajet yg abis tetap same jgak even beli byk kali..

Aty Fared said...

tapi kan..aty selalu perasan..harge pampers ubah2 kan...kekadang murah kekadang mahal gak..jadi aty selalu beli samaada drypers atau petpet..tengok yang mane paling murah..hehehe...selalu nyer kat tesco atau speed99 ar kan murah..:)

nurulhuda said...

aty_fared:

memang selalu berubah sebab tue nurul beli time harga dia murah =

kalu harga rm32 ke bawah tue dah kira murah.. selalunya nurul rembat time harga rm32 kebawah =_=

speedmart harga dah tetap rasanya sebab selalu pergi harga same jer..

Anonymous said...

salam,
weekend lepas kat tesco drypers wee wee dry m80 rm31.50 dpt free comfort ultra yg putih tu 200ml

-zura-

Tam said...

kumpul mata setiap pek drypers klu saiz M80 mate point 17..kumpul sampai 60point boleh redeem dgn club drypers leh dpt 5pek saiz L12..untung sgt2...