Friday, December 14, 2012

::kisah makanan raisya dan katilnya::

cuaca pagi nii bestnyer kalu ada bantal, selimut..
dah ler baru lepas mencekik nasi lemak,
beraircon pulak.. incik bos tak sampai lagi..
bantal pelissss... ^_^

okay! stop merepek, jom cite pasal raisya..
raisya minggu nii duk rumah.. minggu depan jugak..
famili aku ada makanya ramai pengasuh tak berdaftar..

kemain eksen, aku balik kerja tak pedulinya..
wah!! sentap hati mak nak..

tapi takpe, boleh ibu ayah keluar dating memalam..
ahak!! panjang langkah beb!
sekali sekala maa.. bila lagi nak berduaan kan =D

raisya dibawah jagaan tok ibu teratur..
tiap 2,3jam sekali minum susu.. sekali minum 3-4oz..
mandi dan makan malam sebelom kul 7ptg..
tido pun ada timing..

cuba ngan aku, carca marba anak jadinya..
mandi malam, kul 9malam baru makan, hakhak..
okay aku perlu belajar banyak lagi ^_^ 

kuantiti makanan raisya dah bertambah..
kalu dulu sekali makan satu bekas dadih kecil..
sekarang dah up, bekas dadih yang tinggi pulak =)

tapi takde la full, dalam 3/4 bekas..
makan bubur nasi still dua kali sehari..
time lain hanya susu, susu dan biskut =_=

owh.. biskut raisya pun kena tambah kuantiti
kalu sebelom nii sekeping sekali makan..
nampaknya minggu depan nak kena double..
Erm, better aku start buat homemade biskut minggu nii..
semangat sikit aku nak masak dan yang penting jimat wang =p

ini budak sudah makan banyak..
tak larat dukung ler lepas nii jawabnya, huhuhu!

raisya sudah pandai tido katil sendiri, yeayy!!
sebelom nii asal aku letak atas katil dia
mesti meragam tak mau tido..
nak jugak tido berhimpit ngan aku..

so lepas nii boleh tido peluk incik suami, ahak!!

baru minggu nii, tue pun sebab aku keluarkan katil dia
masuk bilik aku, bilik dia adik2 bujang aku guna..

nampaknya kena adjust balik susunan bilik nanti,
nak masukkan katil dia pulak..

nak kasi dia tido sesorang dalam bilik dia..
tak confident pulak aku...
walaupun raisya takde bangun tengah malam..
kekadang adalah sekali bangun menyusu ngan mata pejam..

lagipun baru 7bulan kot nak kasi tido bilik sendiri..
tunggu ler dia setahun dulu baru aku ajar  =)

geram aku tengok budak kecik nie tido =)
suka tido ngan kepala senget, mulut ternganga gitue..

ada lagi perkembangan tak dijangka dari raisya..
tunggu entry lain, tunggu kumpul gambar dulu..
susah ambik gambar dia sekarang..
kepala tak stabil.. semua gambar blur..

nii nak beli camera cyber-shot nii,
incik ridzuan dimana anda sekaranggggggg!!
bonus minggu depan ken =) hakhak...
asal bonus jer, nama laki keluar blog :p


1 comment:

Unknown said...

hye raisya yg comel =)hihi..bagus statement tu..hihihi..bila sebut bonus..dan2 tu nama suami kluar kenn..hihihi..