Tuesday, January 25, 2011

::kisah cinta Adamaya::

bila takde drama yang best nak tengOk kat TV, haruslah cik nurul terperap memanjang dalam bilik.. buat apa lagi kalau bukan bukak internet, Online FB, update blOg tapi kalu dah benda tuk yang buat setiap hari Of cOurse lah naik jemu jugak kan, hakhak..
nak dijadikan kisah, hari tue kan en ridzuan belikan cik nurul hard-disk, siap tlOng isikan dengan drama lah, filem lah yang dia dOwnlOad.. memula marah jugak; 'apa nie, penuhkan hard-disk Orang ajer', huhu.. berlagak lah kan, al-maklumlah barang baru =D
last" dengan muka tak malunya, drama yang en ridzuan dOwnlOad tue lah yang aku terhegeh" duk layan tengOk sekarang, hahaha ^_^
banyak jugak lah drama yang en riduan dOwnlOad tue.. Owh!! lupa cakap, en ridzuan suka betOl layan drama jiwang.. drama terkini LAGENDA BUDAK SETAN.. cik nurul pun tak layan drama tue, huhu..
dalam banyak" drama cik nurul pilih;

yup, drama lama.. lama tak lama lah kan tapi cik nurul baru ajer nak tengOk, hakhak.. kan dah cakap cik nurul tak layan sangat drama melayu ^_-

************************************************************
Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam, 24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani). Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi. Maya merupakan pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan suami yang dapat menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.


Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.
Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh. Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?
Adam menurut kehendak ibubapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana telah mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi setelah dipujuk oleh ibubapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju..
Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka. Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh.
Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?
Adamaya mengisahkan perkahwinan di usia muda, di mana memerlukan komitmen yang tinggi dan tanggungjawab serta persefahaman sesama pasangan.
*******************************************************

baru episOd empat.. best jugak drama nie ye =D
tue lah dulu sOmbong taknak tengOk.. bukan apa, namanya pun drama kan.. malas nak fOllow sebab mesti miss dua tiga episOd.. kalau dah miss tue mesti dah tak paham jalan cerita die sO better tak yah tengOk, hakhak.. *banyak jer alasannya~

lepas nie cik nurul nak burn dalam DVD, bOleh simpan wat kOleksi, hakhak.. nanti" kalau kOrang nak pinjam, mudah sikit cik nurul kasi.. murah jer rm10 semalam, haha.. siap berniaga tak tahan nie ^_^


P/s: lepas nie layan CINTA UNTUK AIN pulak =D



No comments: